چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۱:۰۱
کد خبر: ۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
توسط مخترعین استان فارس صورت گرفت ؛
دستگاه عسل ریز پمپی با توجه به مشکلات موجود در خصوص جدا کردن عسل از ظروف پلاستیکی و شیشه ای طراحی و ساخته شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، کارگروه الکترونیک با حضور مدیر مرکز هدایت و حمایت ، کارشناسان حوزه الکترونیک و همه مخترعین این حوزه در مکان مدیریت هدایت و حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان برگزار شد .

در این کارگروه یکی از محصولاتی که مورد تأیید کارشناسان قرار گرفت ، دستگاه عسل ریز پمپی بود که توسط مهدی حسن بلیانی طراحی و ساخته شد .

مخترع این محصول در حاشیه این کارگروه گفت : بیشتر اوقات عسل در ظروف پلاستیکی و یا شیشیه ای نگهداری می شود که در هنگام استفاده عسل به ظرف یا قاشق می چسبد و مشکلاتی راه به وجود می آورد .

 وی ادامه داد : مشکلات مشاهده شده در هنگام استفاده از عسل در ظروف پلاستیکی و شیشه ای باعث شد ایده ساخت محصولی برای برطرف کردن این مشکل در ذهن من شکل بگیرد که در نهایت توانستم دستگاه عسل ریز پمبی را بسازم .

شایان ذکر است با توجه به اینکه این طرح با وجود ساده وابتدایی بوده ایده جالبی محسوب می شد توسط کارشناسان کارگروه الکترونیک سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس مورد پذیرش قرار گرفت که در نهایت با حمایت های مالی جهت توسعه و ساخت این دستگاه موافقت شد .

نام:
ایمیل:
* نظر: