چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۴:۲۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
تشدید کسری مخازن آب سطحی شهر شیراز در حالی است که شاهد افت دبی آب خروجی برخی چاه های تأمین آب شرب این شهر هستیم و این مسائل، شهر شیراز را در وضعیت قرمز تأمین آب شرب قرار داده است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، شهر شیراز همراه دیگر شهرهای استان فارس از خشکسالی 16 ساله ای رنج می برد که متوسط بارش ها در این استان را به دو سوم قبل کاهش داده است.
 در سال جاری میزان بارش ها در مقایسه با 15 سال خشکسالی، باز هم کاهش یافته به طوری که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حدود 30 میلیمتر بارش در ایستگاه های ثبت بارش اطراف شهر شیراز به ثبت رسیده است، در حالی که میزان بارش ها در این منطقه در مدت مشابه سال قبل، 95 میلیمتر بوده است.
 مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس گفت: میانگین بارندگی استان فارس نیز در مدت مشابه سال آبی گذشته 83 میلی متر بوده و بارندگی امسال  درمقایسه با میانگین بلند مدت سالانه حدود 10 درصد کاهش داشته است.
محمدرضا ارجمند افزود: حجم کل مخازن سدها 2 میلیون و 852 میلیون متر مکعب  است که از این میزان آب موجود قابل استفاده سدها 167 میلیون متر مکعب است.
وی افزود: حجم آب قابل استفاده در سدها نسبت به حجم مفید مخازن تنها هفت درصد است.
مدیر روابط عمومی آب منطقه ای فارس حجم امروز سد درودزن را 286 میلیون متر مکعب  اعلام کرد و افزود: این در حالی است که حجم آب قابل استفاده این سد منفی 43 میلیون متر مکعب است.
محمدرضا ارجمند افزود: امروز سد سلمان فارسی237 میلیون متر مکعب آب دارد که از این میزان167 میلیون متر مکعب آن قابل استفاده است.
وی افزود:  در حال حاضر آب سد ملاصدرا و سد ایزدخواست در حالت منفی قرار دارد و حجم سدهای سیوند، تنگاب فیروزآباد و رودبال صفر است.
محمدرضا ارجمند افزود: مجموع ورودی سدها در حال حاضر 7 متر مکعب بر ثانیه است که در سال گذشته 157 متر مکعب بر ثانیه بوده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: