شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۵:۰۴
کد خبر: ۹۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
شیراز ؛
برنامه متنوعی به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی توسط بسیج دانشجویی استان فارس برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید. فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد و در روز نه دی آن حماسه به یاد ماندنی همچون نگینی درخشان در تاریخ ایران ماندگار شد .

به همبن مناسبت هر ساله در روز نهم دی ماه مراسم مختلفی در کشور جهت بزرگداشت آن حماسه به یاد ماندنی برگزار می شود که در شیراز نیز جلسه ای جهت هماهنگی در راستای اجرای برنامه های مختلف در سطح استان برگزار شد .

عبدالله خسروانی در جمع مسئولان بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با اشاره به ویژه برنامه های بزرگداشت یوم الله نهم دی در دانشگاه های استان فارس اظهار داشت: بی شک انتخابات ریاست جمهوری دهم و حوادث فتنه آلود بعد از آن را باید جزئی از مهمترین مسائل 38 ساله انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون دانست که در کنار درس ها و عبرت های فراوان، تصویر واقعی تری از جامعه ایران را بازتاب داد که می توان در پرتو شناخت این پدیده و از رهگذر تحلیل دقیق آن ارتباط مناسب تری با آینده برقرار کرد.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 مقام معظم رهبری با مدیریت بی بدیل خود ملت و انقلاب را از این راه پرپیچ و خم به سلامت عبور دادند، افزود: ملت با بصیرت ایران اسلامی نیز با خلق حماسه باشکوه 9دی حضور خود در صحنه های دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را بار دیگر اثبات کردند.

مدیر بررسی و تحلیل ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس افزود : سخنرانی دانشجویان بسیجی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها، برگزاری نشست های بصیرتی، کرسی های آزاد اندیشی، مناظره دانشجویی و تریبون آزاد از جمله برنامه های گرامیداشت حماسه 9 دی در دانشگاه های استان فارس می باشد .

وی اضافه کرد : سخنرانی دانشجویان در مساجد و مدارس، اکران فیلم و مستند ، استفاده از ظرفیت اساتید ارزشی، برپایی نمایشگاه، مناظره و سخنرانی، مسابقات یادداشت نویسی، مقاله نویسی، چاپ نشریات ، کتابخوانی، تهیه کاریکاتور از دیگر برنامه های گرامیداشت نه دی در دانشگاه های استان فارس است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم بازخوانی فتنه های تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، به بررسی نقش رسانه های بیگانه در حمایت از فتنه و فتنه گران اشاره کرد و گفت: با برنامه های مختلف رسانه ای می بایست موج استکبارستیزی و روحیه انقلابی در کشور تقویت شود .

خسروانی در پایان نهم دی را مظهر بصیرت و نفوذناپذیری مردم ایران عنوان و خاطرنشان کرد:  ابعاد و زمینه های شکل گیری فتنه 88 و همچنین خنثی سازی آن می بایست تبیین شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: