به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ،
در صورتی که حاصل دوره تحصیلات مدرسه ای ، تنها انتقال پاره ای از مفاهیم به ذهن
دانش آموزان باشد ، ( سواد به معنای سنتی ) با فراموش شدن آن مفاهیم ، حاصل کلیه
سال های تحصیلی نیز از دست می رود ؛ به همین سبب باید سعی شود علاوه بر مفاهیم
پایه ، راهی به دانش آموزان و دانشجویان نشان دهیم که خودشان بتوانند به دنبال
دانش متناسب با استعدادهای خود بروند و به همین جهت جشنواره های علمی دانش آموزی و
دانشجویی که در زمینه خلاقیت ها و ابتکارات برگزار می شود علاوه بر اینکه آموزه
یادگیری و حس رقابت را در افراد تقویت می کند می تواند عرصه رقابت و حس خدمت به
جامعه و قوه ابتکار و خلاقیت را تقویت کند .
مسئول خانه نخبگان سازمان بسیج علمی در گفتگو با خبرنگار این سازمان
گفت : جهت افزایش خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان استان فارس و شناسایی استعدادهای
برتر در عرصه ابتکارات و خلاقیت ها ، جشنواره سحاب که برگفته از نام مقدس « سومین
حرم اهل بیت » می باشد در بهمن ماه سال اخیر برگزار می گردد .
حسین پناهی با بیان اینکه جشنواره سحاب با همکاری ناحیه مقاومت
ثارالله (ع) و ناحیه بقیه الله به عنوان دبیر کمیته های تخصصی جشنواره برگزار می
شود ، بیان کرد : این جشنواره برای تمام سنین تحصیلی و تمامی مقاطع آزاد است و به
نفرات برتر هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد .
وی ضمن تشریح حوزه ها و قسمت های مختلف این جشنواره خاطر نشان کرد :
بازی های فکری ، رباتیک ، سازه های ماکارونی ، نرم افزارهای اندروید ، نانو و
هوافضا از حوزه هایی می باشد که برای این جشنواره پیش بینی شده است .
جانشین سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس تصریح کرد : این
جشنواره مورد تأیید اداره کل آموزش و پرورش ، بنیاد ملی نخبگان و سازمان بسیج علمی
استان می باشد و علاوه بر این سازمان ها و دانشگاه های مختلفی نیز جهت شرکت در این
جشنواره و حمایت از آن اعلام آمادگی کردند .
حسین پناهی در پایان با بیان اینکه سایت جشنواره با نشانی Www.jsahab.com کار خود را آغاز کرده است
و افراد علاقمند می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام و اطلاعات تکمیلی را دریافت
کنند؛ یادآور شد : جشنواره های علمی دانش آموزی و دانشجویی که در عرصه های
خلاقیت ، ابتکار و در نهایت اختراعات انجام می شود به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی
خود ، میل به یادگیری در افراد را در سنین مختلف تقویت می کند و به علت ماهیت
فرآیندی خود ، راه و روش یادگیری را نیز به فرد می آموزد که در نهایت علاوه بر
شناسایی استعدادهای برتر و تشویق آنها در راستای شکوفایی قوه ذهن خلاق خود ، شخص
را قادر می کند دانش و فناوری را بومی و با زندگی و فرهنگ جامعه خود مرتبط سازد .