يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۴۹:۱۰
کد خبر: ۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
فارس
کارخانه اشکنان پلاست در لامرد به عنوان بزرگترین تولیدکننده گل و گیاه و قطعات پلاستیکی در جنوب استان فارس تعطیل شد.
به گزارش سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، به نقل از شیرازه ، موضوع توجه ویژه به تولیدات داخلی، اقتصاد مقاومتی و به ویژه صادرات غیرنفتی به صورت مکرر در جلسات مختلف  مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و صنعتگران داخلی در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده از سوی دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی  ایران بوده است.

کارخانه اشکنان پلاست در لامرد به عنوان بزرگترین تولیدکننده گل و گیاه و قطعات پلاستیکی در جنوب استان فارس در سال 86 که کمتر کارخانه‌ای در  بخش اشکنان، شهرستان لامرد وجود داشت به عنوان یکی از کارخانه‌های موفق شهرستان در عرصه اشتغالزایی و صادرات فعال خود را شروع کرد. 

بیشتر محصولات این کارخانه صادرات می‌شد و حتی در نمایشگاه‌های بزرگ نیز حضوری  فعال داشت، اما در سال 92 به دلیل بالا رفتن بی‌رویه قیمت ارز، عدم نقدینگی و از سوی دیگر بالا بودن پرداخت مالیات این کارخانه رو به تعطیلی رفت. 

محمد حسن‌پور مدیرعامل کارخانه اشکنان پلاست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: استکبار جهانی با اعمال ناجوانمردانه خود قصد متوقف کردن کامل چرخه اقتصادی کشور را دارد که یکی از راهکارهای متلاشی کردن این تحریم‌های ناجوانمردانه، انجام صادرات غیرنفتی است.

وی که در حال حاضر مدیرعامل تعاونی مرزنشیان اشکنان است افزود: کارخانه اشکنان پلاست از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد و 90 درصد از محصولات این کارخانه صادراتی بود اما در سال 92 تعطیل شد.

به گفته حسن‌پور این کارخانه تنها تولیدکننده گل و گیاه پلاستیکی در جنوب فارس بود و برای 20 نفر اشتغالزایی مستقیم کرده بود اما با تعطیلی آن همه کارگران بیکار شدند در صورتی که اگر 700 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود کم به این کارخانه اختصاص دهند این کارخانه مجددا شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل این کارخانه می‌گوید: ما مجبوریم مواد اولیه خود را از کره جنوبی وارد کنیم و نیازمند سرمایه در گردش هستیم.

فرماندار لامرد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این زمینه اظهار داشت: شهرستان لامرد را در حوزه صنعت و تجارت موفق می‌دانم زیرا مردم در سابقه دیرینه خود اطلاعات کافی دارند و از سوی دیگر سرمایه‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

عبدالله حسینی گفت:کارگروه رفع موانع تولید استان فارس در شهرستان لامرد تشکیل جلسه داده و از سوی دیگر به دنبال تشکیل ستاد ساماندهی مبادلات مرزی هستیم که پس از آن نیز جلسات حوزه صادرات برگزار کنیم تا تولیدات در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی بر مبنای صادرات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: باید تولیدات منطبق بر استانداردهای صادرات باشد تا بتواند در بازارهای خارج از کشور ورود و رقابت کند.

حسینی اظهار داشت: برای کارخانجات صنعتی نیز سطوح دیگر تسهیلات از سایر بانک‌ها پیش بینی می‌شود و مهم‌تر از آن بازاریابی و کمک به صادرات محصولات است و همه ظرفیت‌ها را در شهرستان و استان به کار خواهیم گرفت تا تولید بار دیگر در لامرد رونق گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: