پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۲:۳۷
کد خبر: ۹۹۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
فارس
شعر و ادبیات انقلاب اسلامی را می‌توان برگ زرینی در تاریخ پرشکوه زبان و ادبیات فارسی دانست اما شاعران و ادیبان این عرصه معتقدند که جای پژوهش در این نوع شعر خالی مانده است.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری تسنیم ،  شعر و ادبیات انقلاب اسلامی را می‌توان برگ زرینی در تاریخ پرشکوه زبان و ادبیات فارسی دانست، این نوع شعر که برگرفته از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است، توانسته در اندک زمانی شعر فارسی زمان حاضر را به جهان معرفی کند و طرفدارانی را از گوشه و کنار دنیا به خود جذب کند.

این نوع شعر ظلم‌ستیز، عدالت محور، تپنده و طوفانی است و به گفته بسیاری از شاعران و کارشناسان این حوزه در صف مقدم هنرهای انقلابی واقع شده و به واسطه همین مقدم بودن جریان‌ساز است و دیگران را به دنبال خود می‌کشاند. شعر انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از 30 سال قدمت دارد و می‌توان آن را به عنوان یک جریان و از زوایای مختلف بررسی کرد.

جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب که ششمین دفتر خود را در شهر شیراز ورق زد فرصتی شد تا با شاعران و پژوهشگران این عرصه درباره چالش‌های پیشروی شعر انقلاب صحبت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: