آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲
دبیر مجامع هشت گانه بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس:
دبیر مجامع هشت گانه بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس گفت:به صرف تصاحب عنوان پایتختی نباید بسنده کرد و خود را دلخوش به این دستاورد سطحی نکنیم و در شان شهر شیراز و مردم این شهر نیست که هرساله به جای پیشرفت و حرکت روبه جلو در جا زده و عقب گرد داشته باشیم و آن هم فقط به دلیل بی مسئولیتی مدیران اجرایی فارس که نه تنها فرصت ایجاد نمی کنند بلکه فرصت سوزی هم می کنند.
محمد رحمانی دبیر مجامع هشت گانه بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در پی حاشیه های جشن پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار داشت: با هر جناح سیاسی و فکری می بایست با بزرگان دینی و فقهی تعامل داشته باشیم و به  گونه ای عمل شود که اسباب نارضایتی این بزرگوارن را فراهم نکنیم و این اقدام مسئولان برگزاری نه تنها در جهت قبح زدایی این طیف مراسمات بود بلکه توهین آشکار به بزرگان دینی این شهر نیز می باشد و مسئولین امر از جشن هنر پهلوی چه دیده اند که این بار در حکومت اسلامی و در سومین شهر حرم اهل بیت به دنبال احیای آن هستند.


وی ضمن بیان اینکه زمانی که از واژه جوانان استفاده می کنیم ناخودآگاه تصورات ذهنی ما به سمت قشر جوان و پویای جامعه سوق پیدا می کند اذغان داشت: جای جوانان شهر شیراز کجای این مراسم پایتختی جوانان جهان اسلام بود که حتی در حد حضور فیزیکی هم به آنان بهایی داده نشد.


وی در ادامه افزود:حضور جوانان و فکر و ایده جوانان برای مسئولین امر چه خطری داشت که حتی حاضر به شنیدن ایده ها و برنامه های آنان نشدند و جای خالی جوانان اهل قلم و اندیشه در سازمان ورزش و جوانان استان و جریان پایتختی جوانان به شدت احساس می شود.


رحمانی بیان کرد:مسئولین فارس حصار مدیریتی را از خود دور کنند و از جوانان مشورت بگیرند و آن چنان که فکر می کنند ایده های جوانان برای میز آنان خطرناک نیست.


رحمانی ضمن بیان اینکه عدم وجود جهان بینی گسترده در رابطه با جهان اسلام به شدت به چشم می خورد گفت:برنامه ای با این درجه اهمیت در سطح بین المللی که می توان فرصت های بسیاری را برای شیراز فراهم کند با بی تدبیری مسئولین امر در عدم اعتنا به تئوریسین های جوان شیراز مسلما دارای هیچ چشم انداز مشخص و تعریف شده ای نخواهد بود.


وی بیان کرد:به صرف تصاحب عنوان پایتختی نباید بسنده کرد و خود را دلخوش به این دستاورد سطحی نکنیم و در شان شهر شیراز و مردم این شهر نیست که هرساله به جای پیشرفت و حرکت روبه جلو در جا زده و عقب گرد داشته باشیم و آن هم فقط به دلیل بی مسئولیتی مدیران اجرایی فارس که نه تنها فرصت ایجاد نمی کنند بلکه فرصت سوزی هم می کنند.



دبیر مجمع هشت گانه بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس مناسبت های بین المللی را همانند برنامه ها ی داخلی ندانست و در ادامه خاطرنشان کرد: مجریان کنونی پایتخت جوانان جهان اسلام باید بدانند که مناسبت های بین المللی همانند برنامه های داخلی نیست که بتوان در سکوت خبری پیش رفت  و کسی هم اعتراض نکند و در مسئله جهان اسلام آبروی ایران در میان است و نمی شود با تک روی خود را قوه ی عاقله استان دانست و از جوانان مشتاق در این امر مشورت تخصصی نگرفت.



رحمانی در پایان تصریح کرد:جهان اسلام یک موضوع بین المللی است و نیاز به یک گفتمان بین المللی هم دارد،آقایان که از عهده یک برنامه ریزی منطقه ای در حد و سطح شیراز برنمی آیند چرا در عرصه بین المللی وارد می شوند.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: