آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس خطاب به افشانی:
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در واکنش به مراسم پایتخت جوانان جهان اسلام در نامه ای خطاب به استاندار فارس نوشتند: ناصحانه، منصفانه و دلسوزانه به شما تذکر می دهیم که دغدغه دلسوزان کشور، علمای اسلامی و جریان جوان انقلابی را سرلوحه کارتان قرار دهید.
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس در نامه ای خطاب به استاندار فارس نسبت به حواشی این برنامه واکنش نشان دادند که متن این نامه بدین شرح است:
 
استاندار محترم استان فارس؛ جناب آقای مهندس افشانی
 
سلام علیکم
همانگونه که مستحضرید با سعی و تلاش مسئولین کشوری و استانی، شیراز شهر سومین حرم اهل بیت (سلام الله علیها) در سال جاری میلادی به عنوان «پایتخت جوانان جهان اسلام» به شایستگی برگزیده شد که اقدامات دست اندرکاران مربوطه در اخذ این عنوان مهم برای پایتخت فرهنگ و تمدن ، هنر و ادب ایران زمین قابل ستایش و تقدیر است اما آنچه ارجح بر کسب این عنوان به حساب می آید؛ تجلی شایستگی های ایرانی-اسلامی شیراز به مثابه پایتخت فرهنگی ایران در بین جوانان جهان اسلام است لذا عدم توجه به این نکته، نمی تواند کسب نشان پایتختی جوانان جهان اسلام را به ماهو افتخارآمیز دانست. و اما بعد؛
 
آقای مهندس؛
 
پایتختی جوانان جهان اسلام در گرو توجه به دو عنصر «جوانی» و «مسلمانی» است و همانگونه که در اهداف کشورهای عضو OIC Youth Capital بیان شده، تشکیل این کنفرانس در راستای همگرایی بیشتر جوانان جهان اسلام بر مبنای اسلامیت است. با این اوصاف پرواضح است که تامل و تعمق در اصول اساسی اسلام ناب و انطباق نیازهای روز جوانان در سرتاسر جهان با این اصول می بایت رویکرد اصلی تشکیل این کنفرانس باشد اما نحوه مواجهه مسئولین استانی و در صدر آنان جنابعالی با این موضوع موید فهم نادرست از این عنوان است چرا که در برگزاری جشن افتتاحیه نه تنها هیچ حضور موثری از علمای اسلامی و جوانان مومن انقلابی نمی توان مشاهده نمود بلکه برپایی چنین جشنی با سطح کیفی بسیار ضعیف تداعی کننده جشن های غیراسلامی پیش از انقلاب است. بر شما به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در نظام جمهوری اسلامی ایران واجب است که مشخص کنید جایگاه علما و جوانان استان فارس در برگزاری این چنین نمایش هایی چیست؟ براستی وظیفه تان در قبال خون رفقای دیروزتان که تضمین صندلی امروزتان است، چیست؟ در پیشگاه باری تعالی خلوت کنید و از حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) به جهت تضییع خون 15 هزار شهید ولایتمدار استان فارس پوزش بطلبید و توبه کنید.
 
آقای استاندار؛
 
روند در پیش گرفته جنابعالی و مجموعه همکارانتان در استانداری فارس کمتر بویی از شایستگی های مردم و فرهنگ اصیل استان فارس دارد؛ بی فرهنگی در مدیریت فرهنگی استان روز به روز گسترده تر می شود، ابراز نارضایتی مردم درخصوص نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان، اعتراضات دلسوزان کشور به نمایشی برگزار کردن بدون هیچ محتوای مطلوب افتتاحیه پایتخت جوانان جهان اسلام و نگرانی علمای استانی از رویه فرهنگی استان نکاتی است که وظیفه دارید اصلاح کنید.
 
جناب آقای مهندس افشانی
 
ضمن اعلام آمادگی مجدد جریان جوان انقلابی جهت میزبانی شایسته جمهوری اسلامی ایران در پایتختی جوانان جهان اسلام؛ ناصحانه، منصفانه و دلسوزانه به شما تذکر می دهیم که دغدغه دلسوزان کشور، علمای اسلامی و جریان جوان انقلابی را سرلوحه کارتان قرار دهید و مانع تکرار خاطرات تلخ دولت های پیشین در نحوه مدیریت اجرایی استان شوید. بدانید که جوانان شیرازی گوش به فرمان بزرگان و علمای استان بوده و هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر: