کد خبر: ۱۰۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
در نشست مجمع عمومی بسیج اساتید فارس چه گذشت؟
جانشین سازمان بسیج اساتید فارس گفت: با رأی اکثریت اساتید سه کارگروه اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی و پیوست فرهنگی در دستور کار سال آینده این سازمان و مجمع قرار گرفت.
به گزارش اساتید فارس، مجمع عمومی بسیج اساتید فارس با حضور نمایندگان و رؤسای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان در این سازمان برگزار شد.

حسن عبدالله‌زاده، جانشین سازمان بسیج اساتید فارس و دبیر این مجمع نیز گفت: خروجی این مجمع به‌صورت چهار کارگروه "نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در تحقق اقتصاد مقاومتی"، "نقش‌آفرینی اساتید بسیجی در فضای مجازی" و "شناخت آسیب‌های فرهنگی در محیط دانشگاهی و ارائه راهکارهای مقابله‌ای جهت استفاده مسئولین و نهادهای متولی در دانشگاه" و "تحول علوم انسانی" به‌عنوان کارگروه‌های این مجمع مورد انتخاب اساتید قرار گرفت.

وی بیان کرد: با رأی اکثریت اساتید سه کارگروه اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی و پیوست فرهنگی در دستور کار سال آینده این سازمان و مجمع قرار گرفت.

محمد مؤذنی، رئیس مجمع عمومی بسیج اساتید فارس نیز بابیان اینکه جنگ نرم، جنگی است که در آن اراده و اعتقاد ملت مورد هجوم آماج قرار می‌گیرد، گفت: در این جنگ دشمن با نفوذ تدریجی بر خواست و اراده مردم به نفع خود، باورها و اعتقادهای دینی و ارزش‌های جامعه را کم‌رنگ و بی‌رنگ می‌کند تا به هدف اصلی خود که همان ناکارآمدی و متزلزل کردن نظام اسلامی و دین مبین اسلام به‌عنوان دین کامل برسد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از اساتید بسیجی به‌عنوان فرماندهان مقابله به جنگ نرم یاد کرده‌اند، افزود: فضای مجازی خط مقدم جبهه جنگ نرم است که در این جنگ اساتید بسیجی به‌عنوان فرماندهان بصیر باید باتدبیر دقیق و شناخت عرصه‌های مختلف به تولید محتوا بپردازند.

رئیس اسبق دانشگاه شیراز تصریح کرد: اصل انقلاب اسلامی مطهر و زلال است و باید کف‌های روی آب را بزنیم.

رئیس بسیج اساتید فارس نیز با اشاره به پیوست نگاری فرهنگی و اقتصاد مقاومتی به‌عنوان مهم‌ترین مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب گفت: بسیج اساتید ورود خوبی در بحث پیوست نگاری فرهنگی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است و بسیج اساتید در استان‌ها نیز باید به این سمت برود که برای هر طرح و پروژه‌های یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

غلامحسین زمانی افزود: در اقتصاد مقاومتی بسیج اساتید باید به سمت تولید و ارائه گفتمان حرکت کند.

وی در ادامه به بحث واکاوی کند شدن رشد علمی و کاهش سرعت آن، کرسی‌های آزاداندیشی، تفحص در علوم انسانی و تبدیل به علوم انسانی ایرانی اسلامی توسط اساتید بسیجی پرداخت.

رئیس بسیج اساتید فارس با اشاره به مقوله انتخابات پیشرو نیز با اشاره به اینکه نباید به بهانه زدن این دولت یا آن دولت دستاوردهای نظام ایلامی را نادیده گرفت و اصل نظام را زیر سؤال برد.

در ادامه این مجمع حمایت خواه از اساتید بسیجی به ارائه مبحث پیوست نگاری فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: شناخت آسیب‌های فرهنگی از اهمیت حوزه فرهنگ نشأت گرفته است و درواقع این تفکر از اندیشه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم وابستگی دانشگاه و فرهنگ و همچنین جایز نبودن رهاسازی فرهنگی ریشه می‌گیرد.

وی بیان کرد: درواقع پیوست نگاری فرهنگ از مفاهیمی ویژه و جدیدی آیت که به دنبال. اژگان راهبرد مهندسی فرهنگی، مهندسی فرهنگ و مدیریت فرهنگ توسط مقام معظم رهبری مطرح‌شده است.

به گفته این استاد بسیجی، وجه مشارکت برداشت‌های گوناگون از پی.ست فرهنگی، توجه به بُعد عملیاتی و تأثیرگذاری آن بر مدیریت فرهنگی با دو رویکرد سلبی و ایجابی است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: