آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
دانشجویان استان فارس از دولت خواستند آستانه تحملش را بالا ببرد؛
مسؤول بسیج دانشجویی ملایر به خاطر یک اعتراض ساده دانشجویی و استفاده از چند استیکر بازداشت شد و همین امر واکنش های مختلفی را به دنبال داشت.
مسؤول بسیج دانشجویی ملایر به خاطر یک اعتراض ساده دانشجویی و استفاده از چند استیکر بازداشت شد و همین امر واکنش های مختلفی را به دنبال داشت. در ادامه بخشی از واکنش های داننشجویان استان فارس را در خصوص این قضیه مرور می کنیم.

علی ریاحی مسوول سیاسی و بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در این خصوص بیان داشت: اینکه در دولتی که شعار آزادی بیان را سر میدهد فقط به خاطر انتقاد از یکی از اساتید دانشگاه با یک دانشجو برخورد قضایی شود قطعا بی حرمتی و بی توجهی به شان دانشجو و عدم فهم فضای آزاد دانشگاه میباشد.اینکه یک دانشگاه آستانه تحملش به اندازه یک انتقاد نباشد و آن را با برخورد های قضایی و بازداشت دانشجو پاسخ دهد؛این در واقع به معنای آن است که دانشگاه را محیطی مبتنی بر خفگان و عدم آزادی در ارائه مطالب تبدیل کرده اند که دانشجو بلا شک این میدان را بر نمی تابد و این حرکات باعث ایجاد تشنج در دانشگاه میشود و فضای آرام آن را ملتهب میکند.

وی افزود: با همه این نامهربانی ها و بی اخلاقی های صورت گرفته در دولت محترم،کماکان دانشجویان انقلابی روحیه مطالبه گری و روشنگری خود را حفظ خواهند کرد و آن را با قدرت ادامه خواهند داد.

عظیم گهر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی گفت: بازداشت یک دانشجوی انقلابی به خاطر یک اعتراض ساده واستفاده از چند استیکر اقدامی شرم آور از سوی دانشگاه ملایر است و این اقدام خلاف ادعای اصلاح طلبان به ویژه در شعار آزادی بیان است که خود را صاحب این اصل مطرح می کنند در صورتی که باید بیش از هر کس دیگری به این شعارها پایبند باشند نه اینکه به خاطر چند استیکر اقدام به شکایت کنند.و این معنای دیگری جز این ندارد که فقط مدعی هستید و درست نمی گویید.

گهرافزود: صبرو حوصله جریان دانشجویی اصیل انقلاب که وظیفه خود را فقط بیان مطالبات انقلاب و مردم میداند ابدی و بی پایان نیست.

محمد بارانی مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: توصیه ی من به دولت محترم این است که هرچند شما سابقه ی برخورد گازانبری و شکایت محور با رسانه های منتقد و حتی عدم پخش برنامه های مردمی همچون پایش و همچنین شلاق زدن کارگران معدن معترض را در کارنامه ی 4 سال گذشته ی خود دارید ولی از آنجایی که در این دوره رای کثیری از مردم را با تهمت گازانبری زدن به کاندیداهای انقلابی و رقیب هراسی کسب کردید، لطفا برای حفظ ظاهر و پرستیژ خودتان هم که شده برخورد گازانبری با دانشجویان منتقد و مسئولین بسیج دانشجویی (لشکر مخلص خدا) را متوقف کنید.

محمدعلی عطایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون اظهار داشت: بالا دستی ها بدانند برخورد امنیتی با یک دانشجوی منتقد اوج ضعف مسئولین را نشان می‌دهد، اصلا چرا باید با یک دانشجو تا این حد تند برخورد شود؟!

وی ادامه داد: طبق اظهارات رئیس دولت  «باید میدان را به قلم‌ها داد، نباید قلم‌ها را شکست و دهان‌ها را دوخت»  آن دسته از عزیزانی که مدعی این تفکر هستند، و به خاطر یک اعتراض ساده این چنین برخورد می کنند خود بیانگر این است که فقط‌ مدعی این تفکر هستند و عملگرا به این تفکر نیستند.

ابوالفضل نیکنام مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: آقای رئیس جمهور بنده احساس خطر می کنم، آن اتفاقی که نباید می افتاد، افتاد. بگیر  و ببند در دولت شما رواج پیدا کرد و وزارت خانه به وزارت خانه پیش می رود و دولت شما تبدیل به دولتی امنیتی شده، بعد از اخراج و بگیر و ببندهای بعد از انتخابات وزارت خانه زنگنه ای، حال به وزارت خانه ی فخیمه علوم سرایت کرد.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا یک استیکر طنز دانشجوی منتقد جوابش گاز انبری عمل کردن، میز محاکمه، زندان و در بند کشیدن است.

وی گفت: تا بیشتر از این نام آزادی لگدمال امیال گروهی خاص وابسته به دولت نشده است، آقای روحانی باید جلوی این قبیل کارهای بچگانه را بگیرد و گرنه آزادی و آزادگی در بند نخواهند ماند.

شاهدی جانشین خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اظهار داشت: کاری که انجام داده اند همانند پاشیدن نفت بر روی آتش است؛ دانشجو مؤذن جامعه است و ما پیرو همدیگر هستیم بنا براین با بازداشت یک نفر نمی توانند جلوی فریادهای به پا خواسته را بگیرند.

میرزایی جانشین بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی شهرستان کازرون گفت: وقتی علیه دانشجویی که انتقاد طنزگونه ای به نامه یکی از اساتید حامی دولت به سرپرست این دانشگاه داشته پرونده سازی می کنند و به جرم انتشار عکس خصوصی و خانوادگی و مزاحمت در فضای مجازی به دادسرا فرا می خوانند باید دگر نه تنها فاتحه آزادی بلکه فاتحه جوانمردی را در این دولت خواند.

سجاد رئیسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون بیان داشت: هر چه از زمان انتخابات و شعار های کاندیدا ها می گذرد فرق بین حرف و عمل بیشتر نمایان می شود و این عمل در دانشگاه ملایر نشان داد که چه کسانی به دنبال لوله کردن دانشجویان هستند.
 
حمیدرضا کشاورز مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون اظهار داشت: دولتی که به دنبال برپایی کنسرت برای نشاط در بین جوانان بود و شعار آزادی سرمی داد امروز تحمل یک استیکر راهم ندارد.
 
وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی این گونه حرکات را محکوم می کند و از دولت محترم می خواهد به مسیر شعارهای خود برگردد و از اینگونه رفتار های افراطی خودداری نماید.

فاطمه جوکار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کازرون گفت: با توجه به اصل آزادی بیان، گفتار طنز و انتقاد از شرایط، برای افراد آزاد است و چون این مهم در جهت غرایض خاصی چون تخریب و اختشاش نبوده است من حمایت خود را از دانشجوی منتقد اعلام کرده و اقدام به دستگیری را به شدت محکوم می نمایم.

اعظم قربانی مسئول امور خواهران بسیج دانشجویی شهرستان کازرون اظهار داشت: در دولتی که فریاد آزادی بیانش گوش همه را کر کرده و داعیه دار آزادی بیان است قدرت تحمل یک انتقاد به جا ولو در قالب طنز از یک دانشجو را ندارند.

رضا علیزاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور فسا گفت: وقتی میان حرف و عمل فاصله باشد، شرایط طوری می شود که از بالاترین رده ی اجرایی تا حامیانشان تاب و تحمل نقد را ندارند، به گفتن حرف های دور از شأن و انجام  کارهای غیر منطقی روی می آورند و به جای پاسخگویی با چنین ترفندی از معرکه پاسخگویی می گریزند.

واکنش های اخیر نشانگر این است که دانشجویان استان فارس در کنار دانشجویان استان های دیگر دستگیری دانشجوی ملایری به دنبال نشر یک استیکر را محکوم کرده و این حرکت را نقض ادعای آزادی دولت دانسته و دست از روشنگری برنخواهند داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: