آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
دکتر مهدی تلوری در جمع دانشجویان بسیجی خط امام استانی فارس:
دکتر مهدی تلوری در جمع دانشجویان بسیجی خط امام استان فارس گفت: ما با سرمایه‌داری مخالف نیستیم اما با اشرافی گری مخالفیم، مسئول خودش کار کند اشکالی ندارد اما حق استفاده از بیت‌المال را ندارد.
دکتر مهدی تلوری در جمع دانشجویان بسیجی خط امام استان فارس که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است با اشاره به اینکه پیامبران جز طبقات مرفه نبودند گفت: پیامبران با پول نیامدند که بخواهند با پول بروند بلکه با عشق آمدند و با عشق هم می‌روند و هرکسی که امام خودش را معصوم انتخاب نکند به‌گونه‌ای جاهلیت خودش را اثبات کرده است.
 
وی ضمن بیان اینکه ما شیعیان نباید بوقلمون و گرگ‌صفت باشیم در ادامه گفت: اگر در ادارات پول‌های بالا و حقوق بالا بدهید این سیستم خوب کار نمی‌کند همانند بحث فوتبال که پول خوبی هست اما مسئله اخلاق تشکیلاتی است که اولین عنصرش اطاعت‌پذیری است.
 
تلوری اظهار داشت: وقتی به شما مسئولیت داده می‌شود یعنی در علم هم باید به علم علی پهلو بزنید،اما متأسفانه در کشور و مملکت برای مدرک به دانشگاه می‌آیند.
 
وی عنوان نمود:همان‌گونه گه حقوق نجومی حرام است درس نخواندن هم حرام است و به چه ضمانت و اعتباری باید یقین داشته باشیم که از دل من و شما نسلی بیرون بیاید که پیگیر عدالت و مابقی مشکلات کشور باشد.
 
تلوری در ادامه خاطرنشان کرد: بروید از درس نخواندن‌ها و غیبت در کلاس توبه کنید و بعضی‌اوقات باید از توبه‌ها هم توبه کرد و باید این را بدانیم خداوند هیچ‌کس را نادان نیافریده است بلکه همه ما دریای استعداد هستیم.
 
تلوری ضمن بیان اینکه با درس خواندن زمینه جذب فراهم می‌شود بیان کرد: بروید ورزش کنید و از طریق ورزش جذب خود را بالا ببرید اما بچه مذهبی‌ها از بعضی سرمایه‌ها غافل هستند و همه‌چیز را در مسجد و حسینیه دنبال می‌کنند و مانند کرم ابریشم دور خودشان پیله بسته‌اند درصورتی‌که باید بین مردم باشند و مردم را بشناسند.
 
وی با اشاره به اینکه مردم با اطاعت‌پذیری از امام به پیروزی رسیدند گفت: شما مسئولان بسیج باید مطیع رهبری باشید و دانشجویان هم باید مطیع شما باشند.
 
تلوری افزود: ما با سرمایه‌داری مخالف نیستیم اما با اشرافی گری مخالفیم، مسئول خودش کار کند اشکالی ندارد اما حق استفاده از بیت‌المال را ندارد.
 
وی خطاب به دانشجویان گفت: مسئولیت‌هایی که به شما داده می‌شود را جدی بگیرید و باید فضای شیرین را در دانشگاه ایجاد کنیم و  جاذبه داشته باشید و برای غیر خدا کار نکنید بلکه خودتان را خالص کنید.
 
تلوری گفت: شیعه شریعت و فقه دارد و یک عده دنبال این هستند که شریعت را از شیعه بگیرند و وقتی شریعت گرفته شد فقه کنار می‌رود و درنتیجه می‌شود شیعه رحمانی.
 
وی در پایان تصریح کرد: بسیج در حال پیشتازی باید محور باشد و نباید خودتان را به دنیا بفروشید بلکه باید باخدا معامله کنید و خودتان را برای پذیرش هر مسئولیتی آماده کنید و اخلاص داشته باشید.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: