آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۶
بیانیه بسیج دانشجویی لارستان در مورد نقض مکرر برجام خطاب به رئیس جمهور؛
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لارستان در مورد نقض مکرر برجام خطاب به رئیس جمهوربیانیه ای صادر کرد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لارستان در مورد نقض مکرر برجام خطاب به رئیس جمهوربیانیه ای صادر کرد دراین بیانیه آمده است: آقای (دکتر) روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید؛ متأسفانه بعد از اعتماد ملت شریف ایران به جنابعالی، شما با تدبیرتان آزموده را دوباره آزمودید و هر زمان که مردمی دلسوز اعتراض کردند، آن‌ها را بی‌سواد و بی شناسنامه خطاب کردید.

این بیانیه می‌افزاید: خب سؤال «شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لارستان» از شما به‌عنوان رئیس دولت تدبیر! و خادم ملت! این است که اساساً حاصل این برجام چه بود؟ مردم شریف ایران تا کی باید به این امید باشند تا یک روزی دولت تدبیر در برابر نقض­های پی‌درپی برجام نافرجام دفاع کند؟ چرا دولتتان هیچ برنامه‌ای برای مقابله با نقض برجام ندارد (برجامی که تنها دست آورد تدبیر دولت بود)؟

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: چرا دولت آن‌قدر عزت‌نفس پایینی دارد که در برابر تحریم‌های جدید، اعتقادی به مقابله‌به‌مثل ندارد؟ چرا دولت ارز معاملات خود را از دلار تغییر نمی­دهد؟ چرا از الگوهای مقاومت موجود در کشورهای دیگر الهام نمی­گیرید؟ آیا جز این است که ملت خود را تحقیر کردید؟ آیا غیرازاین بود که فقط امتیاز دادیم برای هیچ؟

بیانیه خطاب به رئیس‌جمهور ادامه می‌یابد: مگر قرار نبود هم سانتریفیوژها بچرخد هم چرخ اقتصاد؟ اما تعجب همگان زمانی دوچندان می‌شود که شما علی‌رغم نادیده گرفتن آیات قرآن (به‌عنوان یک روحانی)، تذکرات و دلسوزی‌های رهبری و ملت؛ حتی از تجربه خود نیز در طول دهه اخیر هم درس نگرفتید و باز آزموده را دوباره آزمودید، به‌راستی‌که شما شاهکارید!

در ادامه این بیانیه با اشاره به مواضع رهبری آمده است: شما چطور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار ندادید، درحالی‌که ایشان بارها در مورد بدعهدی غربی­ها تذکر داده بودند؟ دولتمردان آمریکائى غیرمنطقی حرف می‌زنند. با گفتگوکننده‌ی غیرمنطقی، نمی‌شود انسان بنشیند به اتکا منطق حرف بزند؛ خب، او غیرمنطقی است. غیرمنطقی یعنى زورگو، یعنى حرفِ بیخود بزن. این واقعیتى است که ما در طول این سى سال در برخورد با قضایاى گوناگون جهانى آن را به‌روشنی دریافته‌ایم. ما این را می‌فهمیم که طرف مقابل ما کیست و چگونه باید با او رفتار کرد. 29/11/91"

بیانیه می‌افزاید: شما چطور از تجربیات خود استفاده نکردید، درصورتی‌که در سال 1382 شما به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت در جریان توافقنامه سعدآباد، پذیرش پروتکل الحاقی، معاهده بروکسل و موافقت‌نامه پاریس بودید؛ که بعدازاین همه مذاکره و امتیاز دادن به غرب و بعدازاین توافقات، کشورهای اروپایی، بانی قطعنامه‌ای شدند که 5 آذر 1383 به تصویب رسید و صادر شد؛ و مهم‌ترین نکته آن عبارت تعلیق پایدار غنی‌سازی اورانیوم از جانب ایران بود و همچنین بحث نامحدود بودن تعلیق نیز از مسائل مطرح‌شده بود که با توافق پاریس کاملاً در تضاد بود.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: جناب آقای روحانی، پس تا کجا می­خواهید اعتماد کنید و سعی در حل مشکلات کشور (حتی مشکل آب خوردن مردم) با برجام شوید؟ عقب‌نشینی‌های مکرر دولت تدبیر از برخی مواضع اصولی نظام، کوتاه آمدن در برابر زیاده‌خواهی‌های مکرر غربی‌ها و به‌ویژه امتیاز دادن‌ها در مذاکرات هسته‌ای، چه دستاورد‌ی برای ملت ایران داشت؟ الآن که دیگر نیازی به تبلیغات انتخاباتی ندارید، پس لطفاً جوابگوی ملت خود باشید که تا کجا عقب بکشیم، دشمن از ما راضی خواهد شد؟ چاه نفت و گاز ملت را که بخشیدید، دیگر چه امتیازاتی باید به آن‌ها داده شود تا دست از دشمنی با ما بردارند؟

بیانیه ادامه می‌یابد: مگر وعده قرآن کریم نیست که می‌فرمایند: وَ وَدُّوا لَوْ تَکْفُرُونَ، سوره ممتحنه، آیه 2" پس لطفاً دست از جلب نظر غرب بردارید و این را بدانید که اگر بخواهیم می­توانیم با توکل بر خداوند متعال بر مشکلات خود فائق آییم، چراکه این وعده الهی است؛ و یادمان نمی‌رود که امام (ره) فرمودند: اگر امر دایر بشود بین اینکه آبروى ما حفظ بشود یا شکممان سیر بشود، ما ترجیح مى‏دهیم که آبرویمان حفظ بشود و شکممان گرسنه باشد.«صحیفه امام، ج‏11، ص: 39.  در جای دیگری می‌فرمایند:» براى شکم که قیام [نکرده بودند این‌ها ] جوانان [براى خدا کرده بودند. ما تاریخ صدر اسلام را مى‏بینیم که آن‌هایی که براى خدا کار مى‏کردند با چه مشکلاتى روبرو بودند، خود پیغمبر با چه مشکلاتى روبرو بود، حضرت امیر با چه مشکلاتى روبرو بود.

این بیانیه در پایان نیز خاطرنشان می‌کند: در آخر این را بدانید که حق پیروز می­شود و یک پیشنهاد هم به شما می­دهیم: بگذارید در آینده، تاریخ از شما به‌عنوان رئیس‌جمهوری یاد نکند که برای به قدرت رسیدن، مردم خود را از فقر و جنگ و قحطی ترساند و در آخر هم...! کمی به ملت خود اعتماد داشته باشید و این را بدانید که جوان ایرانی هم می‌تواند؛ و مقتدرانه در مقابل نقض برجام و تحریم‌های جدید بایستید و آن‌وقت خواهید دید که همه ملت ایران حامی شما خواهند بود، نه‌فقط بیست‌وچهار میلیون.«فاصبر ان وعد اللّه حق و لایستخفنک الذین لایوقنون»
نام:
ایمیل:
* نظر: