یک مورد شأن و جایگاه معلم می باشد که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که جایگاه و منزلت معلم باید توسط خودش و جامعه حفظ گردد. محمودی اظهارداشت: سازمان بسیج فرهنگیان فارس در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و عملی کردن این فرامین جلساتی با حضور نمایندگان محترم مجلس درشیرازوفارس و هیأت اندیشه ورز برگزار می کند که جلسه اخیر در روز پنجشنبه20شهریور 99با حضور و سخنرانی دکترعلیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در سالن اجلاس ملاصدر ا برگزار شد که مورد استقبال همکاران فرهنگی قرار گرفت.
جانشین رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس در گفتگو با خبرنگار تماشا اظهار داشت: امسال شروع سال تحصیلی با نفوس ملکوتی مقام معظم رهبری آغاز گردید و حضرت آقا مباحث خود را در چند موضوع مطرح کردند. یکی از موارد مهم که تأکید داشتند عدالت آموزشی بود که می بایست در سراسر کشور اجرا گردد.
وی افزود: یک مورد شأن و جایگاه معلم می باشد که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که جایگاه و منزلت معلم باید توسط خودش و جامعه حفظ گردد. محمودی اظهارداشت: سازمان بسیج فرهنگیان فارس در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و عملی کردن این فرامین جلساتی با حضور نمایندگان محترم مجلس درشیرازوفارس و هیأت اندیشه ورز برگزار می کند که جلسه اخیر در روز پنجشنبه20شهریور 99با حضور و سخنرانی دکترعلیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در سالن اجلاس ملاصدر ا برگزار شد که مورد استقبال همکاران فرهنگی قرار گرفت.
وی در ادامه یادآور شد: امروز وضعیت به جایی رسیده که افراد بسیاری برای اطمینان از موفقیتهای تحصیلی و تکمیلی فرزندانشان چارهای جز صرف هزینههای بالا برای فرستادن آنها به مدارس غیردولتی نمیبینند و پدران و مادران بسیاری هستند که به درستی در تلاشند با صرفهجویی و حتی تحمیل رنج های شدید به خود، هزینه تحصیل فرزندانشان در مدارس ابتدایی و راهنمایی پولی را فراهم کنندوهیأت اندیشه ورز بسیج آمده تا به این مسئله سروسامانی دهد و هزینه هایی که بعضاً با نرخ دورههای شبانه تحصیلات تکمیلی دانشگاههای برتر کشور هم رقابت میکند را تعدیل کند!
وی بیان داشت: وظیفه حاکمیت و همه دستگاهها، اعم از قوه مجریه و مقننه و به ویژه آموزش و پرورش آن است که فضایی در مدارس دولتی فراهم کند که دانشآموزان این مدارس شانس کمتری برای موفقیت نسبت به دانشآموزان مدارس پولی نداشته باشند.
جانشین رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری اخیرا یکی از موارد مربوط به عدالت آموزشی را، موضوع «مدارس دولتی» برشمردند و گفتند: «باید سطح و کیفیت مدارس دولتی از لحاظ آموزشی و تربیتی به گونهای شود که دانشآموزان احساس نکنند با تحصیل در این مدارس امکان قبولی آنها در کنکور کمتر است و خانوادهها نیز تصور کنند فرزندانشان را به یک جای بیپناه میفرستند.»
محمودی تأکیدکرد: واقعیت آن است که اگرچه قرار گرفتن ضریب جینی در بدترین وضعیت پس از انقلاب، فینفسه نشان دهنده افزایش شدید شکافهای اقتصادی- اجتماعی و وضعیت نامطلوب در عدالت، نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی است، اما در این میان نابرابری آموزشی اهمیت بسیار بیشتری دارد.
وی درپایان گفت: هم به دلیل آمار و ارقامی که در این حوزه هست و نشان میدهد که موفقیت تحصیلی تا حد قابل توجهی به تمکن مالی خانوادهها گره خورده است، و هم از این باب که نابرابری آموزشی مشابه نابرابریهایی از جنس دیگر مانند نابرابری حقوقی یا سیاسی و ... نیست، بلکه بنیان و پایهای برای تشدید نابرابریهای دیگر هم هست و میتواند همهی زندگی یک فرد را به لحاظ اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و... تحت تاثیر قرار دهد.آمار و ارقام متأسفانه نشان میدهد که در ایران مسئلهی ثروت و درآمد یک خانوار نه تنها در موضوع آموزش، بلکه در استخدام پس از تحصیلات مهمی شوند.