آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مسئول پایگاه شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان شیراز:
مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز درنامه ای خطاب به مجمع نمایندگان استان فارس، باموضوع طرح الحاقیه قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس درخواست کرده است که مجلس انقلابی با تمام قدرت جلوی ورود معلمین غیر متخصص به آموزش و پرورش را بگیرد.
به گزارش خبرنگار بسیج دانشجویی فارس، مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شیراز درنامه ای خطاب به مجمع نمایندگان استان فارس، با موضوع طرح الحاقیه قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس درخواست کرده است که مجلس انقلابی با تمام قدرت جلوی ورود معلمین غیر متخصص به آموزش و پرورش را بگیرد.

این نامه به این شرح است:

پیـرو تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اهمیـت نظـام تعلیم وتربیت، نیک مستحضرید که ایشان میفرمایند:《 دانشـگاه فرهنـگیـان ودانشـگاه تـربیت دبیر شهـید در جـایی یکی از بهتـریـن مـراکـزی است کـه در کشـور بـرای مسائل فرهنگ و مانند اینها به وجود آمده است.باید به گونه ای باشـد که حتـی یک معلم هم ازغیر این مسـیر وارد آمـوزش وپـرورش نشـود. ما بایـد دانشگـاه فرهنگیـان و دانشـگاه تربیت معـلم شهـید رجـایی را جـوری ظرفیـت سـازی و سازماندهی کنیم که هـمه معلمین به قدرکفایت بیایند، از اینجا عبور کنند و سپس وارد آموزش و پرورش بشوند. خب پس این شد یک نکته؛ مسیر عبور معـلم و ورودش به آموزش و پرورش صـرفا از اینجا باشد. حالا من به عزیزان مجلس هم سفارش میکنم اینطور نباشد که یکجوری تصویب کنند که مثلا جمعی، یک وقـت بی حسـاب و به شکـل بـرفانباری وارد آمـوزش وپـرورش شـونـد! خیـر اینگـونه مصلحـت نیست.》

حال با توجـه به منویـات صـریح و شفـاف مقـام معظـم رهـبری (مدظله العالی) در ایـن بـاب و نیز با تـوجه به اسناد بالا دسـتی نظیـر سنـد تحـول بنیـادین آموزش وپرورش به خوبی درمی یابیم که نه تنها بهتـرین راه، بلکه تنها راه ورود معلم به بدنه آموزش وپرورش باید ازمسیر دانـشگاه فرهنگیان ومـراکز تربیـت معلم شهید رجایی بـگذرد و ایـن اصـل، غیرقابل انکاراست.اما باکمال تاسـف مشاهده میکنیم که رویکرد دولتها و مجلس ها در دوره های مختلف،گاهی به کل ازاین مسـیر فـاصله گرفته و طـرق دیگـری بـرای ورود معلـم به بدنـه آمـوزش وپـرورش تعریف میشود که تناقـض آشـکار بامنویات مقـام معظـم رهبـری(مدظله العالی) واسنـاد بالا دسـتی نظام تعلیـم و تربیت دارد! 

محوریت مطالبات کنونی جامعه ی آموزش و پرورش و از جمله بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دراین برهه، بحـث (قانون تعیین تکلیف استخدام نیروهـای حقالتدریس) اسـت که در صـورت تصـویب آن واستخـدام رسـمی بیش از 200 هزارمعلم، بدون شرکت در آزمون استخدامی و بدون پایش سطح شایستـگی ایشان، فاجعه ای عظیم در دستگاه آموزش و پرورش کشور رخ خواهد داد! 

آیا نظام تعلیم و تربیت که به مثابه شاکله یک تمدن و اصلی ترین رکن یک جامعه مدنی به حساب می آید؛میتواند با نیروهای ضعیف و غیرمتخصص، بازده مطلوب داشته باشد؟ آیا استخدام و ورود این تعداد کثیر نیرو به بدنه آموزش و پرورش بدون کسب صالحیتهای لازم برای معلمی، و به تعبیری حل مقطعی معضل کمبود معلم به شیوهای نادرست و غیراصولی و به تعبیر مقام معظم رهبری《بی حساب وبه شکل برفانباری》 صحیح و منطقی است؟ اگربخواهیم《عدالت آموزشی》صرفا درحد یک آرمان باقی نماند وآن را درعرصه ی عمل نیز به اجرا در بیاوریم؛ اولین شرط الزم، دراختیار داشتن نیروی انسانی باکیفیت وشایسته است.

نیک مستحضـرید که درحال حاضـر کشور با مشکل و بلکه بحران کمبود معلم مواجه است.بلاشک راه اصلی حل این بحـران، گسـتـرش وتوسعـه ی کیفی وکمـی دانشـگاه های فرهنـگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و افزایـش حـداکثری جـذب دانشجو معلمان در این دانشگاه است اما به عنوان راههای ثانویه و فرعی، جذب معلم ازطریق آزمون استخدامی و پایش شایستگی های حرفهای معلمی نیز مطرح است. 

حال،ما به عنوان عضوکوچکی از نظام تعلیم و تربیت و دلسوزان دانش آموزان امروز و فردای کشورمان، ازشما نماینده ی انقلابی و دغدغه مند استدعا داریم که ضمن مخالفت با الحاق تبصره11به مـاده17قانون تعیین تکلیـف استخدامی، اقدام به تعریف دوره یکساله ی کسب مهارتهای معلمی و در نهایت نیز پایش و سنجش شایستگی های حرف های برای این نیروها کنید تا فقط افراد شایسته و نیروهای باکیفیت وارد نظام تعلیم و تربیت شوند و از ورود نیروهای غیرمتخصص و کم کیفیت به این نظام حساس وسرنوشت ساز، ممانعت به عمل آید. 
طـبق اطلاعـات واصـله، طـرح《اصلاح ماده الحـاقی》 در دستور کار کمیسیون آموزش مجـلس قرارگرفتـه است که اخیرا در صحن علـنی مجلس با151 رای موافق، 83رای مخالف و 9رای ممتنع، مواجـه گردیده است.
حال از شـما نماینده انقلابی خطـه ی  فــارس تقاضا داریـم که بـا در نظر داشتن موارد مذکور، نسبت به الحـاق این تبصـره،رای مخالف خــود را اعلام نموده و جهـت اقنـاع سایر نمایندگان در راستـای رد این طـرح نیز اقـدام فـرمایید. درغیـر اینصـورت و اگر این الحاقـیه به تصویب مجلس برسد، ضمـن ورود خیل عظیمـی از نیـروهـای کم کیفیت و غیر متخصص به بدنه آموزش وپرورش، که مطمئنـا تا مدتها عواقـب آموزشی و تربیتی ناشی از به کارگیری معلمان غیرمتخصص،گریبان گیر نظام تعلیم وتربیت و به تبع آن کل جامعه خواهد بود؛مسیر ورود نیروهای فاقد صلاحیت دیگری را نیز هموار خواهد کرد. 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
راضیه سیاح 
مسئول پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر شیراز
نام:
ایمیل:
* نظر: