آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
بیانیه بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر شیراز در واکنش به موضوع شفاف‌سازی مالی دانشگاه فرهنگیان:
بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر شیراز در واکنش به موضوع شفاف‌سازی مالی دانشگاه فرهنگیان بیانیه صادر کرد و این مطالبه را مطالبه‌ی قانونی دانشجومعلمان دانست.
بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر شیراز در واکنش به موضوع شفاف‌سازی مالی دانشگاه فرهنگیان بیانیه صادر کرد و این مطالبه را مطالبه‌ی قانونی دانشجومعلمان دانست.

متن بیانیه:

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی هر سازمان و مجموعه‌ای برای بقا و نیز داشتن بازده مناسب، مسائل مالی آن مجموعه است.

ازسوی دیگر، در یک جامعه نظام‌مند که تابع قوانین وضوابطی برای زندگی اجتماعی، فرهنگ و پیشرفت است، شفاف‌سازی امور برای اقشار جامعه ازمهمترین اصول است.

عمومی‌سازی شفافیت مالی برای پاسخگویی و مدیریت مالیِ اثربخش، حیاتی است. ضرورت شفافیت مالی دراین است که اطمینان خاطر ایجاد میکند که وقتی مسئولین یک مجموعه تصمیمی اقتصادی اتخاذ میکنند، تصویر دقیقی از ابعاد مختلف امورمالی آن مجموعه، ازجمله مخارج، منافع تغییر سیاست‌های مالی و خطرپذیری‌های نهان این سیاست‌ها در امور مالی را دارند و تمام این موارد در نظر گرفته شده است.

در هر زمان ممکن است اعضای هر سازمان یا نهاد تقاضای شفافیت مالی داشته باشند تا به مطالبات آنها رسیدگی شود و مطمئن شوند که به حق و حقوق خود رسیده‌اند وحقی ازآنان ضایع نشده است.

ازطرفی ممکن است بخواهند بررسی کنند که سازمان مربوطه آنها ( به عنوان مثال سازمان آموزش وپرورش) با برنامه‌ریزی مناسب برای امور مالی و روشی که برای هزینه‌کرد بودجه در پیش گرفته است، توانایی پاسخگویی به نیازهای سازمان در راه رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده را دارد.

لذا مسئولین هر مجموعه باید دقت و شفافیت بالایی در ابلاغ اعتبارات و روشن نمودن وضعیت مالی وزارت‌خانه‌ی تحت تصدی خود را داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات به جا و قانونی کارمندان خود باشند.

طبق همین اصول و مواردی که بیان شد، دانشجومعلمان سراسر کشور به عنوان عضوی از جامعه‌ی فرهنگیان، اقدام به مطالبه‌گری از مسئولین امر، جهت شفاف‌سازی امور مالی و تعیین محل هزینه‌کرد کسورات حقوقشان کرده اند که در واقع مطالبه‌ای کاملا صحیح و قانونی است.

امید است که مسئولین مربوطه خود را ملزم بدانند که اقدامات لازم را برای شفاف‌سازی مالی انجام دهند و در راستای احقاق حقوق قانونی دانشجومعلمان، همت گمارند.





نام:
ایمیل:
* نظر: