آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
دکتر ارجمند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در جلسه مطالبه گری بهداشت و درمان بسیج دانشجویی داراب از پیشرفت در ساخت بیمارستان امام علی(ع ) خبر داد.
به همت قرارگاه مطالبه گری شهید دکتر سید حسن آیت بسیج دانشجویی شهرستان داراب، جلسه مطالبه گری بهداشت و درمان با حضور دکتر ارجمند رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب برگزار شد.


رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب از پیشرفت ساخت بیمارستان امام علی(ع ) خبر داد
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب در بحث نظارت بر پزشکان خانواده، علاوه بر اشاره به سامانه (سیب) بهداشت و درمان که بر عملکرد پزشکان خانواده نظارت دارد، لزوم فرهنگ سازی را در این امر بسیار مهم است.


دکتر ارجمند در مورد تفاوت قیمت ها در داروخانه های سطح شهرستان به سه نکته کلیدی اشاره کرد که در این باره تاثیر گذار است. نوسان قیمت دارو در سایت وزارت بهداشت یکی از این نکات است. قیمت دارو به شرکت تولید کننده بستگی دارد و همچنین برخی داروخانه ها ممکن است حق فنی (حق مشاوره ی پرسنل به ارباب رجوع) را دریافت نکنند.

وی با اشاره به حضور متخصصین در بخش بهداشت شهرستان خاطرنشان کرد: اولویت ما این است که در امر اضافه کردن متخصص به دو فاکتور نیاز شهرستان و کیفیت عملکرد توجه میکنیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان داراب از پیشرفت در ساخت بیمارستان امام علی علیه السلام خبر داد و اشاره کرد: علاوه بر ٩۴ میلیاردی که بصورت تدریجی به این امر اختصاص پیدا کرده، قول کمکی به مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان از جانب نایب رئیس مجلس شورای اسلامی داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب از پیشرفت ساخت بیمارستان امام علی(ع ) خبر داد

در امر شبانه روزی شدن درمانگاه های سطح شهرستان و اطراف، وی اشاره کرد: فعالیت درمانگاه بخش فرگ مستمر است و درخواست داروخانه شبانه روزی هم برای آن داده شده است و در بخش رستاق هم چنین وضعیتی را شاهد هستیم و داروخانه شبانه روزی ندارد که البته مجوز داروخانه شبانه روزی تابع مراحل قانونی و ملاکهای مربوطه است. همگی درمانگاه ها دو شیفت مشغول هستند و فعالیت درمانگاه جنت شهر هم مستمر است.


دکتر ارجمند ضمن تقدیر فراوان از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند اعلام کرد: نباید این جانفشانی ها بدون جواب و حمایت بماند که البته این امر نیازمند تصميمات وزارت بهداشت است. وی همچنین امکانات بهداشت و درمان شهرستان را مطلوب دانست و علت تاخیر در جواب های تست کرونا را ارسال نمونه ها به مرکز استان و مسافت و شلوغی مرکز بیان کرد. همچنین محیط نمونه گیری را تابع استانداردهایی دانست که هرجایی نمیتواند باشد. (ظرفیت محدود است)

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در پایان تاکید کرد: در زمان هایی که دفترچه بیمه روستایی در داروخانه بیمارستان پذیرش نمی شود، قطعا در درمانگاه روستایی پزشک مستقر است که این امر در جهت کاهش حجم ترافیک ورودی به بیمارستان صورت گرفته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: