آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
محمد سهرابی
نه دی میراثی شد برای آیندگان و نسل های امروز و فردا تا با نگاه به تاریخ و درس گرفتن از آن به روحیه ی انقلابی بودن جامعه اسلامی پی ببرند و هم خار چشمی باشد به تمام کسانی که سعی در تحریک امت اسلامی دارند.
محمد سهرابی دبیر مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز  طی یادداشتی به مناسبت گرامیداشت حماسه نه دی نوشت:

نُهم دی ماه سال ۸۸ روز بیداری و خروش و حضور ملتی است که به مقدساتش، نظامش و سالار شهیدانشان توهین و کاسه صبرشان لبریز شده بود.

میلیون‌ها نفر از مردم در سراسر کشور در یک روز غیر تعطیل و در حالی که خشم و بغض در گلو داشتند، به خیابان‌ها آمدند و حماسه ای بزرگ را شکل دادند که باعث شد درخت تنومند انقلاب سترگ تر شود.

نُه دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید.
حرکت خودجوش و انقلابی طیف های مختلف مردم در فضای غبارآلود فتنه ی سنگین سال ۸۸ حضوری مجاهدانه و نمایشی نمادین و جلوه ای از آمادگی و شور و شعور و سرزندگی را رقم زد و پاسخی درخور و دندان‌شکنی به اهانت ها و توهین به ارزش های مقدس این مرز و بوم بود.

این شدت و صلابت مردم موجب به کما رفتن فتنه بزرگ و رسوایی بزرگ فتنه‌گران شد. مردم با سر دادن شعارهای هوشمندانه و حمایت قاطع از نظام و رهبری و اعلام برائت از فتنه‌گران و حامیان بیگانه بیعت مجدد خود را به انقلاب نشان دادند.

نه دی میراثی شد برای آیندگان و نسل های امروز و فردا تا با نگاه به تاریخ و درس گرفتن از آن به روحیه ی انقلابی بودن جامعه اسلامی پی ببرند و هم خار چشمی باشد به تمام کسانی که سعی در تحریک امت اسلامی دارند.

روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

نُه دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.
جای حاج قاسم و یارانش در دلهای تمام وطن پرستان و شهید دوستان خالیست ، حماسه های بزرگی همچون نُه دی به راستی از عالم دیگری ساخته می شود ، بدون شک شهیدان این انقلاب خود دست به کار شده اند و به میدان عمل آمده اند تا سرانجام کار را به دست حضرت ولی عصر(عج) برسانند.

انقلاب اسلامی گفتمان و الگوی نوین جدیدی را پدید آورده است که بُعد نرم آن بر سایر ابعاد ارجعیت یافته است. این واقعیت به سبب احیای نظام ارزشی مبتنی بر خصائص فرهنگی، هویت نوینی را در مردم ایران شکل داده است که متمایز از هویت سایر ملل مسلمان است.

بحمدالله این چالشی که دشمنان انقلاب اسلامی به وجود آوردند، با مواضع هوشمندانه‌‌ی رهبر معظم انقلاب و حضور با بصیرت مردم خنثی شد. از این منظر، نُه دی اتفاق کوچکی نبود و این رویداد بسیار بزرگ با تبیین و حمایت رهبر معظم انقلاب، جایگاه حقیقی خود را پیدا کرد.

ملت ایران با این راهپیمایی غرور آفرین بار دیگر با پیر فرزانه خود تجدید پیمان کردند و نشان دادند که در همه شرایط با ایمان و دانایی در مقابل همه تهدیدهای داخلی و خارجی محکم تر از گذشته ایستاده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: