آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
علیرضا تقدیری
در فتنه های گوناگون از بدو تاریخ اسلام تا کنون، همواره کسانی از جنس نور وجود داشته تا چراغ راهی باشند برای عامه مردم که در فضای غبارآلود فتنه، راه را از چاه تشخیص داده و سره از ناسره بشناسند.
علیرضا تقدیری از مسئولین دفتر بسیج دانشجویی نی ریز به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی طی یادداشتی نوشت:


در فتنه های گوناگون از بدو تاریخ اسلام تا کنون، همواره کسانی از جنس نور وجود داشته تا چراغ راهی باشند برای عامه مردم که در فضای غبارآلود فتنه، راه را از چاه تشخیص داده و سره از ناسره بشناسند.

عماریاسر یار صدیق پیامبر اکرم (ص) و از شیعیان امام علی علیه السلام از این افراد بود. فردی که در فتنه جنگ جمل، در حالی که مردم  مردد بودند با امام مانده و با همسر پیامبر(ص) بجنگند و در فتنه جنگ صفین بین انتخاب امام (ع) و جنگیدن با قرآن های بر سر نیزه یا انداختن شمشیرها و گرفتن کیسه های طلا، در تردید بودند، با حضور در کنار قرآن ناطق، به تبیین و روشنگری پرداخت و با سخنرانی های مختلف در گوشه و کنار لشکر امام (ع) برای لشکریان راه را از بی راهه مشخص نمود.

انقلاب اسلامی نیز در طول عمر خود، دچار فتنه های مختلفی گردید که بی شک مهم ترین فتنه بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب، فتنه سال ۸۸ است. فتنه ای که از سال ها قبل برنامه ریزی شده بود تا در آن طومار نظام در هم پیچده شود. دشمن در فتنه ۸۸ با محاسبات خیلی دقیق در پشت صحنه به نظاره نشست و با هل دادن سران فتنه به وسط صحنه، با هدف جمع کردن بساط جمهوری اسلامی و از بین بردن نه فقط حقیقت دین، بلکه مقصودشان این بود حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد، در کشور دست به آشوب و فتنه زدند.

پیچیدگی فتنه ۸۸ به حدی بود که بسیاری از خواص نتوانستند راه را به خوبی تشخیص داده و در فضای غبارآلود فتنه یا به عنوان پیاده نظام دشمن وارد صحنه شده و با فتنه گران همراهی کردند و یا ساکت شده و ظلم و توهین به دین را به نظاره نشستند و در این امتحان بزرگ الهی مردود شدند.

اما در این بین خواصی نیز وجود داشتند که علاوه بر تشخیص راه، چراغ راه شدند و با روشنگری و تبیین ابعاد فتنه، به دفاع از دین و نظام اسلامی پرداخته و آبروی خود را در این راه هزینه کردند. مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از این دست خواص بود.

مرحوم آیت مصباح با شناخت صحیح از فتنه و ابعاد آن، هدف از فتنه را حمله به ولایت فقیه عنوان کرد و در موارد متعدد به دفاع از ولایت پرداخته و اعلام نمود: این جریانات ولایت فقیه را هدف قرار داده و ولایت فقیه به دلیل آنکه دارای پرتویی از انوار امام زمان (عج) است و مردم نیز به دلیل این که او را جانشین به حق ولیعصر (عج) می‌دانند اطاعت از او را همچون اطاعت از امام عصر بر خود لازم می‌دانند. 

عمار انقلاب لقبی است که نمایان گر بصیرت الهی و انقلابی علامه مصباح یزدی (ره) و حضور همیشگی و دفاع میدانی در فتنه های گوناگون انقلاب به عنوان سرباز جبهه بصیرت و روشنگری انقلاب اسلامی است. حضوری که باعث شد این علامه زمان، بارها و بارها مورد تعدی، حمله و هتک حرمت جریان های غیرانقلابی و دشمنان انقلاب قرار گیرد و با این حال این عالم ربانی هیچگاه دست از دفاع از اسلام و انقلاب بر نداشت.

سخن آخر این که همان طور که سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی مرد میدان مبارزه با دشمنان اسلام در عرصه نظامی محسوب می شود و لقب مالک اشتر انقلاب به ایشان داده شد، آیت الله مصباح یزدی هم مرد میدان مبارزه با دشمنان اسلام در عرصه بصیرت و روشنگری بود و به خوبی لقب عمار انقلاب به ایشان داده شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: