آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
نایب دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس:
محمد نامجو: مطالبه حق مردم و جنبش های دانشجویی است و مسئولین موظف اند پاسخگو باشند. انتظار می رود که اعضای محترم شورای شهر با ما همکاری داشته باشند در غیر این صورت جریان دانشجویی از کنار این مسائل راحت نمی گذرد و با اعضای شورایی که خود را پاسخگو به مردم و جرایان دانشجویی نیستند برخورد خواهد کرد.
به گزارش روابط عمومی و رسانه بسیج دانشجویی فارس، محمد نامجو، نایب دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خاستگاهی مردمی دارد، حق حاکمیت مردم به رسمیت شناخته شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مسئله تأکید و تصریح شده است. در مقدمۀ قانون اساسی بر لزوم فراهم کردن زمینۀ مشارکت فعال همۀ افراد اجتماع در تمام تصمیم گیری های سیاسی تأکید شده است. در بخشی از آن آمده است که «امت مسلمان با مسئولان کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان ، به طور فعالانه در ساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند.»

وی افزود: در اصل ششم قانون اساسی نیز تصریح شده است که «در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکا به آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات؛ انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آن ها ، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می گردد.» این اصل نیز حق پاسخ خواهی مردم را از منتخبان خود به رسمیت می شناسد؛ چرا که اگر انتخاب رؤسا و مدیران جامعه از سوی مردم و سپردن سرنوشت و تدبیر امورشان به دست آنان برای ادارۀ بهتر جامعه باشد، ولی نخبگان موظف به پاسخ گویی، در مقابل مردم نباشند هیچ تضمینی برای ادارۀ بهتر جامعه وجود ندارد و چه بسا رؤسا و مدیرانی بر خلاف مصالح جامعه و منافع ملی کشور گام بردارند.

نامجو در ادامه گفت: متاسفانه با توجه به پیگیری ها و تماس هایی که با برخی مسئولین کمیسیون های شورای شهر داشتیم با اوردن بهانه هایی از این مهم شانه خالی می کردند و یا پاسخگوی تماس ها نبودند.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: مسئولیت مدیر و کارگزار در حکومت اسلامی ایجاب می کند که وی در مورد مسائل حوزۀ مسئولیتش برای مردم توضیح دهد و هرگاه سوءظنی در مردم ایجاد شد، تلاش کند تا آن سوءظن را برطرف کرده و دلایل عملکرد و برنامه های خود را برای مردم بیان کند.

تصریح کرد: مطالبه حق مردم و جنبش های دانشجویی است و مسئولین موظف اند پاسخگو باشند. انتظار می رود که اعضای محترم شورای شهر با ما همکاری داشته باشند در غیر این صورت جریان دانشجویی از کنار این مسائل راحت نمی گذرد و با اعضای شورایی که خود را پاسخگو به مردم و جرایان دانشجویی نیستند برخورد خواهد کرد.

این فعال دانشجویی بیان داشت: مشخص است که اینگونه افرادی که بعد از گذشت مدت نمایندگی مردم در شورا خود را پاسخگوی سؤالات مردمی و مطالبات دانشجویی نسبت به عملکرد کمیسیون های تحت مدیریت خود نمی دانند این پیام را مخابره می کنند که لیاقت نمایندگی مردم را نداشته و نه تنها در جایگاه یک سیاست گذار جامع شهری بلکه بعنوان یک فعال سیاسی یا اجتماعی ، مسئولان مورد انتظار کلان شهری اسلامی همچون شیراز نیستند . آقایان و خانم هایی که با یک رفتار کاملا غیر حرفه ای اقدام به عدم پاسخگویی به تماس های مکرر نماینده بسیج دانشجویی جهت دعوت به برنامه ای کاملاً تخصصی و کارشناسانه می کنند ، در صورت دعوت به مناظره یا نقد عملکرد چه واکنشی از خود نشان خواهند داد؟ 
در پایان از نمایندگانی که در برنامه ی نبض شهر حضور پیدا کرده و به بیان نظرات خود پرداختند ، کمال تشکر را داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: