آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
فرماندار شهرستان ممسنی در جلسه پرسش و پاسخ بسیج دانشجویی:
دکتر داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی با حضور در جلسه پرسش و پاسخ بسیج دانشجویی به سوالات دانشجویان پیرامون انتخابات 1400 پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی فارس، دکتر داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی با حضور در جلسه پرسش و پاسخ بسیج دانشجویی به سوالات دانشجویان پیرامون انتخابات 1400 پاسخ داد.

طایفه گرایی مهم ترین عامل قرمز شدن وضعیت ممسنی در انتخابات

ایوبی در مورد مولفه های فرمانداری برای برگزاری انتخابات سالم گفت: ما معتقد به نظام جمهوری و اسلامی هستیم و لذا مولفه های نظام مردم سالاری دینی، مولفه های فرمانداری نیز می باشد یعنی همان مولفه هایی که رهبری بیان میکنند.مشارکت حداکثری و انتخاب بر اساس اختیار و قدرت انتخاب.

وی در پاسخ به حساسیتهای مسئولین نسبت به شهرستان عنوان کرد: در سه دهه انتخابات ممسنی به حاشیه کشیده شد و خط قرمز شدن شهرستان را رقم زد. لذا برای حل این مشکل فرمانداری با کمک گرفتن از تحقیقات دانشجویی و کتابخانه ای سعی در ریشه یابی مشکل کرد که پررنگترین عامل بحث طایفه ای بود. همچنین جبر و طبیعت روزگار که هر منطقه یک طایفه خاص سکونت داشته اند و هم مسئله ارادی و انسانی از قبیل نمایندگان ادوار ، آموزش و پرورش، دانشگاهیان و گروههای غیر رسمی حاضر در ساختار انتخابات مثل ریش سفیدان و معتمدین و متنفذین بعضا در انحراف افکار عمومی دخیل بود.

 در ادامه افزود: انتخابات مجلس یازدهم وضعیت شهرستان بهتر بود. اکنون اگرچه ما از نیروهای امنیتی استفاده میکنیم ولی مانور نیروهای نظامی را در سطح شهرستان نداریم.


فرماندار در پاسخ به استفاده از نیروهای جوان مومن انقلابی در ستاد اجرایی بیان داشت: ما یک جامعه سنتی هستیم و متاسفانه جوانان در بعضی مناطق هنوز به عنوان معتمد شناخته نشده اند کما اینکه هم اکنون هم تعدادی از اعضای هیئت اجرایی، جوان و نزدیک به چهل سال هستند.

در خصوص اینکه چند درصد از شهرستان ظرفیت برگزاری انتخابات الکترونیک دارند گفت: ما از استان درخواست تمام الکترونیک برگزار شدن رو داشتیم ولی در مرکز تایید نشد. اکنون 60 نقطه کلا فاقد دستگاههای موقعیت یاب هستند که اغلب مناطق روستایی و عشایری می باشند و دستگاهها در این مناطق بصورت آفلاین عمل میکند. امیدواریم که چند نقطه از این مناطق بصورت موقت برای انتخابات تجهیز شوند.

ایوبی در پاسخ به اینکه ممسنی همواره آمار مشارکت بالایی در انتخابات داشته ولی پیش بینی میشود اکنون بخاطر وضعیت اقتصادی و موج ناامیدی این حضور کمرنگ شود،گفت: اقتصاد ما همواره وابسته به نفت بوده و40 سال زمان زیادی نیست که این ساختار تغییر کند. اکنون بیشتر مشکلات ما بخاطر تحریم می باشد که اگر مراودات به نحو احسن در صحنه بین المللی اجرا شود این مشکلات قابل حل است. ناکارآمدی مدیران؛ به نسبت تحریمها، کمترین تاثیر را بر نارضایتی مردم دارد و لذا در اقتصاد، مراودات حرف اول را می زند.

 فرماندار شهرستان ممسنی در پایان جلسه از استقرار واحد سیار سیمای فارس جهت انعکاس حضور پر شور مردم ممسنی در انتخابات خبر داد و گفت: اکنون با توجه به اینکه انتهای سال مالی هستیم بودجه ای در فرمانداری جهت خرید تجهیزات برای خبرنگار صدا و سیما نیست اما در بودجه سال جدید حتما مبلغی را به خرید تجهیزات اختصاص خواهیم داد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: