آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
الهام زارع خفری
بصیرت حضرت امام خمینی(ره ) چه در دوران رژیم پهلوی و چه در انقلاب و بعد از آن تا جنگ تحمیلی در شناخت و شناساندن چهره منافقین و برخورد با آنان به عموم، نشان از درایت و هوشمندی ایشان نسبت به مسائل جامعه دارد.
 الهام زارع خفری جانشین دفتر بسیج دانشجویی ممسنی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) طی یادداشتی نوشت:

روح الله که بود ؟

 مصداق کامل خلیفه الله بر زمین، احسن الخالقین، یار مستضعفین، یاری دهنده یاران روح الامین و بزرگ خادم کوچک منش ایران زمین.

 اوست که با دم مسیحایی و البته لبیک منادیان و منتظران حق، بعد از گذشت سالیان متمادی از حکمرانی ظالمان روح اسلام واقعی را در ایران گل افشان کرد ودر قرن بسیتم قرن جمود ، یک انقلاب عظیم با پایه های مردمی و دینی در جهان بنا نهاد و این تلفیق بی تمثیل مردم سالاری دینی وجه تمایز و نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران با رهبری ایشان، نسبت به سایر انقلابهای دور و نزدیک بود.


 بصیرت حضرت امام خمینی(ره ) چه در دوران رژیم پهلوی و چه در انقلاب و بعد از آن تا جنگ تحمیلی در شناخت و شناساندن چهره منافقین و برخورد با آنان به عموم، نشان از درایت و هوشمندی ایشان نسبت به مسائل جامعه دارد.

 شیوه تربیتی حضرت امام به نحوی بود که روحیه مبارزه و جهاد در جبهه حق علیه باطل را از همان طفولیت فرا گرفته بود. سیر تکاملی زندگی ایشان از نوجوانی تا وفات به موازات تکامل ابعاد روحی و علمی و اجتهادی ایشان از یک طرف، و اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی حاکم بر ایران و سایر جوامع اسلامی از طرفی دیگر با  جهاد و مبارزه و روشنگری در ابعاد مختلف ادامه یافته است.

بصیرت امام نسبت به اسلام و شمولیت آن به گونه ای است که همواره علمای اسلام و جوامع اسلامی را مورد خطاب قرار داده و به قیام عمومی فرامیخواند همان شیوه ای که اکنون مقام معظم رهبری در پیش رو دارند. از شاخصه های ممتاز یک رهبر دینی جامعیت است و در منظومه امامین انقلاب این مهم چنان پررنگ است که خطابه ها همواره به سوی کل امت مسلمین و جهان صادر میشود نه محدود به مرزها و جغرافیای یک کشور.


از ویژگی های بارز حضرت امام در جهاد و مبارزه، تقدم خودسازی و جهاد درونی بر مبارزه بیرونی بوده است. یعنی شرط مقدم و لازم برای مبارزه و انقلابی گری، تهذیب نفس و انقلاب دورنی است تا جایی که میفرمایند: " فراگیری علم توحید و سایر علوم اگر توام با تهذیب نفس نباشد حجابی بیش نیست و ره به حقیقت نخواهد برد".  و لذا اگر امروزه نخبگان ما به سلاح جهاد درونی مسلح نباشند نفس سرکش آنها را مغلوب کرده و تسلیم شیطان خواهند شد. و مصداق شیطان بر زمین اکنون " چهره پلید آمریکا و اسرائیل و انگلیس" می باشد.


در قرن جدید درحالی سالگرد ارتحال پیر جماران و پرچمدار انقلاب اسلامی ایران را سپری میکنیم که انقلابیون و دانشجویان افسران جوان جنگ نرم همچون گذشته پیوند عمیق و تعهد ناگسستنی خود را با رهبری زمان سید علی خامنه ای و آرمانهای خمینی کبیر تجدید کرده و علم را ظهور حضرت حق ارواحنا فداه، علم گردانی و میدان داری خواهند کرد.

سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) را به تمام مجاهدان راه حق تسلیت عرض مینمایم.
نام:
ایمیل:
* نظر: