آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان فارس:
حجت الاسلام و مسلمین پرنیان گفت:شرایط بهمن ۵۷غیر از شرایط مرداد ۳۲بود و این بار ملت ایران با بیداری اسلامی خود،خواب بازگشت پهلوی ها و غربی ها به ایران را بدون تعبیر گذاشتند.
به گزارش رسانه و فضای مجازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس، حجت الاسلام پرنیان مسئول نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه، در رابطه با کودتای بهمن ۵۷اظهار داشت: طبق گفته های چکمه در طرح کودتا فرار شاه از ایران پیش بینی نشده بود خود محمدرضا اصرار کرد که برنامه فرار از ایران در صورت شکست به طرح اضافه شود
وی افزود: بر اساس همین تجربه موفقیت آمیز بودکه شاه گمان میکرد شاید خروج او از کشور بار دیگر زمینه را برای بازگشت و تحکیم دوباره قدرت او با کمک دوباره آمریکا و غرب فراهم نماید اما شرایط بهمن ۵۷غیر از شرایط مرداد ۳۲بود و این بار ملت ایران با بیداری اسلامی خود،خواب بازگشت پهلوی ها و غربی ها به ایران را بدون تعبیر گذاشتند.
حجت الاسلام پرنیان ادامه داد: به همین علت آخرین اقدامات آمریکایی ها در طراحی کودتای آمریکایی برای شکست انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ۵۷که با حضور مخفیانه ژنرال هایزر درتهران رقم خورد با درایت رهبران انقلاب و به ویژه فرمان امام خمینی مبنی بر لزوم شکستن حکومت نظامی و هوشیاری مردم ناکام ماند.
وی بیان داشت : پس از فرار شاه و درحالی که شاه آواره و سرگردان شده بود و هیچ کشوری حاضر به پذیرش وی نبود،خود امریکا نیز اجازه ورود به شاه نداد و حتی پس از این که چند روزی به بهانه درمان شاه را پذیرفت به سرعت عذر او خواسته شد و شاه مجبور به ترک این کشور شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه تصریح کرد : در زمینه تغییر دیدگاع کارتر نسبت به حمایت از شاه، ویلیام شوکراس مینویسد:کارتر در دفتر خاطراتش در ۲۰ژانویه جمله ای افزود که برای شخصی که اخیرا شاه را ستایش کرده بود عجیب است عقیده دارم اکر بود گند شاه در کشور ما به مشام برسد نه برای ما خوب است و نه برای خود او.
وی افزود: سرانجام فرعون مصر طاغوت ایران را پذیرفت و پی در همان جا مرد و سی سال بعد مبارک نیز به سرنوشت او گرفتار شد و از تخت قدرت به زیر کشیده شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: