آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
شخصی به عنوان شهردار به جای عمل به وظیفه و خدمت به مردم چه اولویت های دیگری را برای خود قائل است ؟

بسم الله قاِصمِ الجَّبارین

«كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى ، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَ»
انسان سرکشی می‏کند ، وقتی خود را بی‏نیاز احساس کند. (علق / 6 و 7)

مردم شریف و شهید پرور شهر نی ریز
سلام علیکم
    شهرستان نی ریز که زادگاه و قدمگاه بیش از پانصد شهید ولایت مدار و بهشتی است ، از دیرباز به دلیل ویژگی های کم نظیر خود همانند موقعیت جغرافیایی استراتژیک یعنی دروازه ورود سه استان همجوار به فارس و واقع شدن بیشترین معادن در استان و همچنین دارا بودن بزرگترین شهرک سنگ استان و سایر ویژگی های منحصر به فرد، مورد توجه همگان بوده است. به همین علل مدیریت شهری در چنین شهرستانی قطعا نیازمند حضور نخبگان و فرهیختگان در راس آن  و همچنین برنامه ای جامع و بلند مدت در راستای اعتلای شهرستان نی ریز می باشد.

  مردم شریف کهن دیار نی ریز 
 یکی از اساسی ترین رسالت های اصیل فرزندان شما در بسیج دانشجویی که البته برگرفته از منویات صریح و مشخص رهبری معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) می باشد ، مورد پرسش قرار دادن مسئولین در سطوح مختلف با توجه به عملکرد آن ها می باشد. لازم به ذکر است بسیج دانشجویی با توجه به بهره گیری از بدنه علمی و دانشگاهی ، از سنوات گذشته تا کنون سعی در بیان عالمانه مسائل و مطالب را داشته و دارد ، در نتیجه مواضع این تشکل انقلابی که با دستان با برکت امام راحل بنیان گذارده شده ، نه بر اساس هیچ حب و بغض بلکه تماما بر اساس مصلحت انقلاب اسلامی با تکیه بر علم و پژوهش اتخاذ می گردد.

  در همین راستا  سال1400 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان نی ریز ، طی نامه ای سرگشاده خطاب به شهردار این شهر ، سیزده سوال پرتکرار در محافل نخبگانی و دانشگاهی که نسبت به عملکرد شهرداری مطرح بود را با امید به پاسخگویی شهردار بیان و منتشر نمود.

 با گذشت بیش از یک سال و اندی از آن نامه که با عدم پاسخگویی و البته فشار های مختلف توسط آن مقام مسئول به نگارندگان نامه همراه شد ، مجددا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی این شهرستان طی بیانیه ای تلاش نمود تا شهرداری نی ریز را نسبت به عملکرد خود پاسخگو نماید اما در کمال وقاحت ، شهردار نی ریز به جای پاسخگویی ، خطاب به این نهاد مقدس با استفاده از الفاظی همچون،چماق به دست،اراذل مجازی، فتنه گر،جاهل،ضدانقلاب و عربده کش و... لب به اهانت و توهین گشود. لذا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس بر خود لازم می داند مواردی را خطاب به مردم شریف شهر نی ریز در میان بگذارد:
   در حالی شهردار شهر نی ریز لب به اهانت گشوده و با برچسب زنی های سخیف که مطلوب جریان معاند و ضدانقلاب بوده، این نهاد مقدس را خطاب قرار داده که بیش از یک سال است در حیطه درآمدزایی ، نحوه صرف مدبرانه و حفظ بیت المال ، تامین امکانات رفاهی در شهر ، برنامه ریزی و اجرا پروژه های متعدد و جلوگیری از تجمل گرایی و اشرافی گری مورد سوال قرار گرفته و پاسخی ارائه ننموده است !

   حال محل سوال است شخصی به عنوان شهردار به جای عمل به وظیفه و خدمت به مردم چه اولویت های دیگری را  برای خود قائل است ؟ 
   چگونه است شورای شهر نی ریز به عنوان نهاد ناظر بر شهرداری ، با آن که دفتری با تعداد برگ های متعدد از ناکارآمدی و عدم انجام پروژه های مصوب خود توسط شهرداری را در دست دارد، اقدام موثری برای این مهم تا کنون انجام نداده است ؟
 آیا عدم اهتمام جناب شهردار نسبت به اجرای تکالیف قانونی ، فرار از پاسخ‌گویی نسبت به مطالبات عمومی که بسیج دانشجویی آن را نمایندگی می‌کند و همچنین استفاده از ادبیاتی خارج از شئونات یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی، شورای اسلامی شهر نی ریز را جهت به کار گیری ابزار قانونی مثل استیضاح و برکناری شهردار قانع نساخته است؟
اگر چنین است، نسبت به حمایت از عملکرد جناب شهردار پاسخگو باشد و اگر چنین نیست ، دلایل عدم برخورد قانونی با ایشان را به سمع و نظر مردم شریف استان برساند. بدیهی است مردم، نامحرمان بر امور خود نیستند که در مدیریت شهری از 
تصمیم های نمایندگان خود ناآگاه باشند.

  همان گونه که حضرت امام خمینی (ره) در بیانیه تاسیس بسیج دانشجو و طلبه فرمودند: «اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند ، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.» ، به تمامی مسئولین در سطح استان توصیه می نماییم ، نسبت به دغدغه مندی و مطالبه گری دانشجویان انقلابی اهتمام ویژه داشته و خود را گرفتار خسران آخرت ننمایند.
در آخر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس ضمن تشکر از خانواده معزز شهدا،جانبازان عزیز،روحانیون و علمای معظم به خصوص امام جمعه محترم و همه ی مردم خونگرم این شهرستان که در این مدت به دلیل توهین های تاسف برانگیز شهردار شهر نی ریز از فرزندان انقلابی خود دلجویی نمودند، ضمن محکوم نمودن اهانت های شهردار مذکور، این نهاد انقلابی حق اقدام قضایی و حقوقی را برای پاسداشت از حرمت این شجره طیبه را برای خود محفوظ می داند و تا احقاق حقوق مردم شهرستان نی ریز ، از مطالبه گری نسبت به اقدامات بر زمین مانده از پای نخواهد نشست.
و العاقبه للمتقین

شورای تبیین مواضع بسیج‌ دانشجویی استان فارس

 رونوشت:
۱. بازرسی و حراست محترم وزارت کشور 
۲.استاندار محترم استان فارس
۳.مدیر کل محترم دادگستری استان فارس
۴.نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس 
۵.فرمانده محترم سپاه فجر استان
نام:
ایمیل:
* نظر: