آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
یکی از مهم ترین شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل حاکمیت قانون است.
~E.Zare~: بسم الله الرحمن الرحیم
«یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اَوْفُوا بِالعُقُودِ...؛ ای کسانی که ایمان آورده اید! به پیمانها وفا کنید». (سوره مائده، آیه 1)
یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، اصل «حاکمیتِ قانون» است. مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین قوای حاکم در کشور، نقش بی‌بدیل در «قانون‌گذاری»، «تفسیر قوانین عادی» و «اِعمال نظارت بر حُسن اجرای قوانین» دارد. اما متاسفانه برخی از نمایندگان محترم در ایفای این وظایف اصلی نقش کمرنگی دارند؛ تعدادی از آنها از جمله بعضی از «نمایندگان استان فارس» بیشترین وقت خود را به عزل و نصب مدیران شهرستانی و بعضا استانی می‌گذارنند تا بعدا بتوانند از این طریق به مقاصد خود از جمله زمینه سازی برای انتخاب مجدد برای دوره بعدی مجلس برسند!!
آقایان نماینده ها! امام «ره» فرمودند: «مجلس در رأس امور است» چرا اشتباها چنین ذهنیتی برای شما حاصل شده که نمایندگان در رأس امور هستند و هر کاری که در استان قرار است صورت بگیرد با اذن و اجازه جنابتان باشد!! 
رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» بارها بر پرهیز از نمایندگان محترم در انتصابات مدیران تاکید کردند، به عنوان مثال ایشان در خرداد ماه 1400 فرمودند:  «یکی از آسیب‌ها، ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ .... به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود».
مردم عزیز و ولایت مدار شهرستان مرودشت، به اطلاع شما می‌رسانیم که «جوانان انقلابی در بسیج دانشجویی» به دور از فضا سازی‌های سیاسی و بر اساس وظیفه ذاتی خود و با تمام قوت به مطالبه گری در مورد قانونی گریزی برخی نمایندگان هوشیارانه عمل خواهند کرد. در پایان ضمن دعوت نمایندگان محترم به تقوای الهی، وفای به عهد و پیمان را بر اساس شرع مقدس اسلامی و قانون اساسی یادآور می‌شویم و تاکید می‌کنیم که چنین اقدامات نسنجیده از برخی نمایندگان به منزله قانون‌گریزی آشکار و بی توجهی به فرمایشات امام جامعه است. همچنین ضمن درخواست از مجلس شورای اسلامی بر نظارت بیشتری بر عملکرد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، اعلام می‌داریم در صورت تکرار، این گزارش‌ها به همراه مستندات برای شورای محترم نگهبان ارسال خواهد شد.
«رَبَّنَا اغفِر لَنا ذُنوبَنا وَإِسرافَنا في أَمرِنا وَثَبِّت أَقدامَنا؛ پروردگارا! گناهان و تندروی‌های ما را ببخش و قدم‌های ما را استوار بدار».
شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان مرودشت استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: