آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
{بسم الله الرحمن الرحیم}

{در مسیر آزادی سرزمین اشغالی و برای همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم مبارز و صبور فلسطین...}

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ(۳۹ حج)

"به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است. چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یارى آنها تواناست.”این روزها سرزمین فلسطین شاهد هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و حمله مستقیم به اهداف غیرنظامی و از آن جمله واحدهای درمانی، آمبولانس ها و کادر درمان در نوار غزه از سوی نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان مسلح است.

حملات هوایی بی وقفه رژیم اسرائیل منجر به تخریب ساختمان‌های مسکونی، مدارس و حتی ساختمان‌های سازمان ملل در غزه گردیده و تلفات بی شمار غیر نظامیان را در پی داشته است تا جائیکه وزارت بهداشت فلسطین از کشته شدن بیش از سه هزار غیرنظامی و زخمی و مجروح شدن چند هزار نفر دیگر خبر می دهد.

این در حالی است که کادر درمان، مراکز درمانی و امدادگران هلال احمر از حمله مصون نبوده و تاکنون ده ها تن از آنها شهید و مجروح شده اند.لازم به یادآوری است که منطقه غزه با بالاترین تراکم جمعیتی در دنیا، محل سکونت چند میلیون فلسطینی، اعم از افراد غیر نظامی، زنان و کودکان بی دفاعی است که آمارها نشان می دهد عمده تلفات تهاجمات اخیر مربوط به این قشر یعنی زنان و کودکان بوده است.

در این شرایط حتی برای افراد عادی بیم آن می رود که این جنایت ها بدون توجه به راه حل های انسانی موجب بروز فجایع بزرگ انسانی و شیوع بیماری‌های واگیر گردد که این مهم مورد توجه اشغالگران نمی‌باشد. بدون تردید می‌توان اذعان داشت که مصادیق یاد شده از جمله نقض فاحش حقوق بین الملل بشر دوستانه بوده و موجبات مسئولیت بین المللی آمران و عاملان آن را فراهم می آورد.

آنچه که نیروهای جنایتکار صهیونیستی در حمله به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه انجام دادند، یکی از شنیع ترین و خونین ترین قتل عام ها علیه بشریت در دوران مدرن است.

ما کشتار صدها انسان بی گناه را اقدامی وحشیانه می دانیم که بیانگر میزان نفرت از رژیم صهیونیستی است که با جنایات خود از نهایت تجاوز و کشتار فراتر رفته است.
این جنایت شنیع ما را به یاد جنایات این نهاد می اندازد که بر پایه قتل عام تأسیس و پایه گذاری شده است و تصویری تلخ از ادامه رویکرد گروهک هایی که تشکیلات جنایتکار صهیونیستی را به وجود آورده اند را نشان می دهد.

بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد جهرم در راستای وظایف خود مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی اعلام نموده و بر این باور است که مقررات و عرف حقوق بین الملل بشردوستانه بویژه کنوانسیون‌های چهار گانه ژنو (1949) و دیگر اسناد مرتبط در جریان مخاصمات چند روز اخیر در غزه از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی نقض شده است و آن را به شدت محکوم می‌کند.


{بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم}
نام:
ایمیل:
* نظر: