آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
میزان درآمد و وصول حقوق دولتی معادن استان را شفاف اعلام کنید

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلُ علیَ فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سر الموستودع فیها بعدد ما احاط به علمک

عرض سلام خدمت حضار محترم ضمن تبریک روز دانشجو و بزرگداشت عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و گرامیداشت شهدای مظلوم فلسطین، بر اساس رسالت دانشجویی، مواردی را در مورد نظام مسائل استان خدمتتان عرض خواهم کرد:

ابتدائا اقتصاد
ناظر بر تاکید چندباره بسیج دانشجویی نسبت به پرداخت حقوق بیت المال از معادن استان، امروز مطابق گزارش مدیرکل صمت، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون، 257 میلیارد و در سال ۱۴۰۱، 289 میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن استان وصول شده است اما با یک نگاه اجمالی می‌توان فهمید که‌ این عدد نمی تواند همه 15 درصد از درآمد 700 معدن استان باشد.
 جناب آقای استاندار 
در شورای عالی معادن چه می‌گذرد؟
درآمد معادن استان و میزان حقوق دولتیِ وصول شده از سوی آنان ، باید بصورت شفاف اعلام شود.
همچنین در بحث مسکن، میزان خانه های خالی از سکنه به عنوان مسکن های احتکار شده از سوی بانک ها و سرمایه داران نیز، باید شفاف اعلام شده و با آنان به دلیل بنگاهداری و ایجاد اختلال در نظام اقتصادی برخورد شود.

و اما مسائل فرهنگی
درحالی که یکپارچگی و پیوستگی در عملکرد نظام فرهنگی استان وجود ندارد، به دنبال نگارش سند مهندسی فرهنگی استان به عنوان یک سند بالا دستی، انتظار می‌رفت منشا تحولات فرهنگی در استان باشد، اما امروز ارائه ارزیابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حاکی از آن است که ضمن اجرای یکساله این سند، شاخصه های انسجام اجتماعی و اعتماد عمومی، منفی و رو به افول بوده است. اما جناب آیت الله دژکام در محضر شما عرض می‌کنیم ؛ نگاه های مادی گرایانه به مدیریت فرهنگی استان و دامن زدن به روش های سبک زندگی غربی، این شاخصه ها را بهبود نخواهد بخشید و با گفتار درمانی مشکلی حل نخواهد شد.


حال مسائل سیاسی
جناب آقای استاندار
باز هم می خواهیم از تذکرات گذشته مان یاد کنیم، فلذا مجددا تکرار می نماییم، انتصاب اشخاصی که در قد و قواره مدیریت استان نیستند، جز به بار آوردن خسارت برای امورات مردم ثمره دیگری ندارد. حال باتوجه به جابجایی برخی مدیران تحت عنوان استعفا ، عزل یا به واسطه ورود دستگاه قضا،‌می‌توان بی ثباتی را برای مدیریت پویا و کلان دستگاه های استان متصور شد. حال با تاکید بر شاخصه های تخصص و تعهد که نقش تعیین کننده ای در انتصابات دارد، یادآور می‌شویم،  نیمی از دولت سیزدهم گذشته و فرصت محدودی باقی مانده است.

و در بحث انتخابات
عده ای مردم را محجور سیاسی پنداشته و خود را قیم سیاسی آنان می‌دانند، و به جای شایسته سالاری به دنبال زِمام داری قبیله خود هستند، چرا که از یک سو اشخاص مدنظر خود را پشت درب های بسته مشخص می‌کنند و از سوی دیگر پس از انتخابات هیچ مسئولیتی در قبال لیست معرفی شده، پذیرا نمی‌شوند و پشت نماد انقلابی گری پنهان می‌شوند.
 از همین تریبون اعلام می نماییم جریان دانشجویی اجازه مصادره عنوان انقلابی به افرادی که انقلاب را مانند میراث پدری خود می‌دانند، نخواهد داد.

اما سخنی دوستانه؛

جریان دانشجویی ، همواره جریان مقدسی است که منشأ تحولات اجتماعی مثبت و رشد کشور بوده است.
نباید شعار استقلال فکری در دانشگاه بدهیم و در موضع دفاع از هتک‌کنندگان قداست دانشگاه ظاهر شویم.
دانشگاه زنده است ؛ چرا که از دوران هتاکی‌های سال قبل عده‌ای عبور کرده و فضای باز سیاسی حاکم است.
اما باید بگوییم
فعالیت سیاسی با سیاسی‌بازی متفاوت است.
شأن جریان دانشجویی را حفظ کنیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نام:
ایمیل:
* نظر: