کد خبر: ۱۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
کی از بزرگان عشایر گفت:« متأسفانه برخی پادشاهان به ویژه پادشاه سعودی می خواهند خون اعراب مسلمان را بریزند.»
به گزارش بسیج فارس ،مردم و عشایر عراق ضمن ابراز همبستگی با ملت ، نظام و ارتش سوریه، تهدیدات آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عرب خلیج فارس و ترکیه را برای حمله به سوریه محکوم کردند. 
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه،‌ عشایر عراق همبستگی خود را در جلسه ای که در بغداد تشکیل داده بودند، اعلام کردند.
نادیا عبیدی خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی در این خصوص گفت رؤسای قبایل و عشایر عراقی شرکت کننده در این نشست ضعف و درماندگی اتحادیه عرب را محکوم کردند .
یکی از بزرگان عشایر گفت:« متأسفانه برخی پادشاهان به ویژه پادشاه سعودی می خواهند خون اعراب مسلمان را بریزند.»
یکی دیگر از رؤسای عشایر عراق گفت:« سوریه یک کشور عربی و برادر عراق است و امروز در معرض حمله وحشیانه و توطئه بزرگی از سوی صهیونیسم جهانی و امپریالیسم آمریکا و غرب کافر قرار گرفته است . ما در این تجمع مبارک به شدت هرگونه حمله به سوریه را محکوم می کنیم ».
یکی دیگر از بزرگان عشایر گفت :« از ارتش عربی سوریه و مردم این کشور سپاسگزاری می کنیم. این یک پیام است تا تأکید کنیم ملتهای عراق و سوریه یک ملت واحد هستند بحرانها نمی تواند ما را از یکدیگر جدا کند . ما با هرگونه حمله به ملت سوریه مخالفیم ».
یک عراقی گفت :« ما با هرگونه حمله اسرائیل و آمریکا مخالفیم و قاطعانه ایستادگی خواهیم کرد، این یک پیام به آمریکا و اسرائیل است، ما به برادرانمان در سوریه می گوییم از هر نظر در کنار شما هستیم همچنانکه مقاومت در عراق به آمریکایی ها ضربه زد به خواست الهی در سوریه نیز به آنها ضربه خواهد زد ».
یک زن عراقی گفت :« من به نمایندگی از ملت عراق که از اشغالگری آمریکا رنج برده است به ملت سوریه می گویم با نظام خود متحد باشند».
عبیدی گفت شاید آمریکا به سوریه حمله کند اما منافع این کشور و غرب و دست نشانده های آنها در معرض خطر قرار خواهد بود .
پایان خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: