کد خبر: ۱۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:
تمام افراد و گروه‌هایی که از روی خیرخواهی به دنبال معرفی افراد برای استانداری فارس هستند باید از اعمال‌نظر سلیقه‌ای پرهیز کنند.

خبرگزاری فارس: فارس به استانداری با توانایی‌های ملی نیاز دارد

سیدحسین ذوالانوار اظهار داشت: نباید برای پیشنهاد افراد به عنوان استاندار سلیقه‌ای عمل کرد.

وی گفت: فارس استانی با ظرفیت‌های فراملی است و سکان هدایت این استان باید به فردی توانمند و باتجربه سپرده شود.

ذوالانوار اضافه کرد: استانداری در برخی از استان‌ها کمتر از دشواری هدایت یک وزارتخانه و یا معاونت رئیس جمهوری نیست و فارس نیز از جمله این استان‌ها است.

وی تصریح کرد: فارس استانی ممتاز و بین‌المللی است و اگر مدیری توانمند برای این استان انتخاب نشود در بسیاری حوزه‌ها، کشور دچار مشکل و کاستی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیمات استاندار فارس و همکارانش در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، انرژی، گردشگری و فرهنگی در سطح ملی موثر است و باید در انتخاب استاندار با دقت رفتار کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌یقین تمام افراد پیشنهاد دهنده دوستدار نظام هستند و نیت خیر دارند، ادامه داد: نباید برای انتخابی مهم مانند استاندار فارس دولت را در فشار قرار داد.

ذوالانوار بیان کرد: نمایندگان مجلس به‌یقین نظرات مشاوره‌ای خود را اعلام می‌کنند اما از دولت انتظار داریم که فردی بومی با توانایی‌های بالا و تجربه کافی را به عنوان نماینده عالی خود در این استان معرفی کند.

وی گفت: استان فارس با مشکلات مهمی در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد مواجه است و انتظار داریم فردی به ساختمان استانداری برود که برای مشکلات برنامه داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: فارس به صنایع بزرگ و جذب سرمایه‌های ملی و برون‌مرزی نیاز دارد و نمی‌توان از افرادی حمایت کرد که در حد نام فارس نباشند.

وی افزود: فارس در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، انرژی، فرهنگی و تجارت دارای جایگاهی منطقه‌ای است و استاندار آینده باید بداند که چگونه این ظرفیت‌ها را به فرصتی برای آبادانی تبدیل کند.

ذوالانوار تصریح کرد: استانداری که از فضای کلی کشور و منطقه شناخت ندارد نمی‌تواند سکان هدایت فارس را به عهده گیرد.

وی بیان کرد: شاید برخی برای جایگاهی مانند معاون استانداری، معاون وزارت و یا مدیر کلی شایسته اما برای استانداری فارس افراد باید دارای تجربه و نگاه وسیع باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توجه به جایگاه مذهبی و علمی فارس را یکی از ضرورت‌های استاندار آینده این استان دانست و ابراز داشت: فردی که به عنوان استاندار فارس معرفی می‌شود باید ارتباط خوبی با روحانیت و دانشگاهیان داشته باشد.

وی افزود: در بحث حمل و نقل و زیرساخت‌های مهم عمرانی و انرژی فارس با مظلومیت‌های تاریخی مواجه است و استاندار آینده این استان باید در این حوزه‌ها دارای برنامه باشد.

وی ابراز داشت: مهمترین خواسته ما از دولت معرفی استانداری ولایت‌مدار است که در حد مدیریت استانی با هزاران سال افتخار تاریخی باشد. 

ذوالانوار در پایان گفت: تمام گروه‌ها و افراد با پشتوانه مردمی باید با همدلی به دنبال توسعه استان فارس باشند چراکه توسعه فارس در آبادانی کشور تاثیر مستقیم دارد

نام:
ایمیل:
* نظر: