کد خبر: ۱۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
در جوابش گفتم من پول ندارم به شما بدهم با چه پولی می خواهی به جبهه بروی. رستم در جوابم گفت: من یک ساعت دارم آن را می فروشم و می روم.
به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید فارس به نقل از داراب آنلاین، شهید رستم راستی 21 مهر ماه 1351 در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود که در سن 13 سالگی عازم جبهه های حق علیه باطل شد.
پیکر شهیدراستی پس از 28 سال که ابتدا به عنوان مفقود الاثر و سپس شهادت وی اعلام شده بود یافت و شناسایی شد.
عصر دیروز جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در خانه پدری شهید راستی و دیدار با پدر، مادر و برادران وی خبر تفحص پیکر شهید را به خانواده وی اعلام کردند.

پدر شهید راستی قبل از اعلام خبر تفحص پیکر مطهر فرزندش می گفت چند شب قبل او را در خواب دیده و به او صحبت کرده ام که چرا پیش ما نمی آید.
مادر شهید که تمام مدت در حال گریه بود به خبرنگار داراب آنلاین در خصوص حس خود از بازگشت پیکر فرزندش گفت: در گذشته تمام مدت چشم انتظار فرزندم بوده ام و تمام مدت درب کوچه را نگاه می کردم تا ببینم کی می آید. اکنون نیز که پیکرش پیدا شده خدا را شکر می کنم.
وی در خصوص زمان اعلام شهادت فرزندش گفت: ابتدا به ما گفتند پسرتان اسیر شده است سپس بعد از چند سال اعلام کردند شهید شده است.
مادر شهید راستی تاکید کرد: زمانی که به ما اعلام کردند فرزندتان شهید شده است ما خدا را شکر کرده و گفتیم برای ما نبوده است برای خدا بوده و پیش او نیز بازگشته است.


وی که تمام مدت خدا را شکر می کرد و زیر لب می گفت فرزندم خوش آمدی خاطر نشان کرد: امروز به دلم افتاده بود که فرزندم پیدا شده است و به برادرانش نیز اعلام کردم که آنها می گفتند مادر از کجا می دانی.
مادر شهید رستم راستی با بیان اینکه نیمه های شب خواب فرزند شهیدش را می دیده و به کوچه می آمده در خصوص زمان جبهه رفتن شهید راستی گفت: زمانی که قصد داشت به جبهه برود به دلیل اینکه برادر بزرگترش جبهه بود ما مخالفت کرده ومی گفتیم بگذار برادرت از جبهه برگردد سپس شما برو که پسرم در جواب به ما گفت هر کس برای حفاظت از دین خودش می رود.

وی اضافه کرد: زمانی که بعد از 21 روز از جبهه برگشت مجدد با رفتنش مخالفت کرده که فرزندم گفت من سه روز بیشتر مرخصی ندارم و باید دوباره برگردم من نیزدر جوابش گفتم من پول ندارم به شما بدهم با چه پولی می خواهی به جبهه بروی. رستم در جوابم گفت: من یک ساعت دارم آن را می فروشم و می روم.
تنها سخنم مرگ بر آمریکا و استکبار جهانی است
مادر شهید 13 ساله با بیان اینکه آمریکا هشت سال با تجهیز صدام باعث ریختن خون فرزندم و دیگر جوانان وطن شده است خطاب به آمریکا گفت: تنها سخنم مرگ بر آمریکا و استکبار جهانی است آمریکا باعث از بین رفتن جوانان ما شده است، آمریکا تنها ایران را تحت فشار نگذاشت بلکه تمام دنیا را نابود کرد.
پدر شهید رستم راستی در رابطه با احساس خود از شهید شدن فرزندش گفت: زمانی که از شما چیزی را می گیرند چه حسی دارید ما نیز که دیگر فرزندمان را از دست داده ایم.
پدر شهید با بیان اینکه اکنون خوشحال هستم و دلخور نیستم از خصوصیات شهید راستی گفت: در بدن فرزندم هیچ گونه ترسی وجود نداشت و از هیچ چیزی نمی هراسید.

پدر شهید 13 ساله که کارش کاشی کاری است و با نان کارگری فرزندانش را تربیت کرده است تمام مدت با چشمانی غرق در اشک سر دمداران آمریکایی و اسرائیلی را نفرین می کرد.
شهید راستیدر ماشین مواد غذایی پنهان شد و به عملیات رفت
یکی از هم رزمان شهید راستی به خبرنگار داراب آنلاین در خصوص شخصیت شهید رستم راستی گفت: شهید یک نوجوان 13 ساله بود اما روحیه شهادت طلبی فراوانی داشت.
وی در خصوص زمان شهادت شهید راستی اذعان کرد: شهید رستم راستی در منطقه دهلران، عملیات قدس سه از ناحیه دو پا مجروح شد که به دلیل کوهستانی بودن منطقه موفق نشد به عقب برگردد.
یکی دیگر از هم رزمانش در خصوص روز قبل از عملیات قدس سه گفت: زمانی که رزمنده ها را برای عملیات آماده کرده و به منطقه مورد نظر می بردند شهید راستی اصرار فراوانی می کرد که او را نیز ببرند اما فرمانده به دلیل اینکه وی نوجوانی بیش نبود مخالفت کرد.
این هم رزم شهید راستی افزود: نیمه های شب شهید را در منطقه عملیاتی مشاهده کرده و زمانی که از وی پرسیدم چطور فرمانده را راضی کرده ای گفت من در ماشین مواد غذایی پنهان شده و به منطقه عملیاتی آمدم.


نام:
ایمیل:
* نظر: