کد خبر: ۱۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
آیت‌الله بهاءالدین محلاتی در سال 1313 هجری قمری در نجف متولد شده و سپس به شیراز هجرت می‌کند.

به گزارش بسیج عشایر فارس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگداشت این شخصیت سیاسی، فرهنگی و حوزوی که مظهر تقوا و مبارزه با استعمار پیر انگلیس است برای نخستین بار در شیراز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد فقهی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی و مبارزاتی ایشان از دیگر اهداف برپایی این همایش است.

دبیر همایش بزرگداشت آیت‌الله بهاءالدین محلاتی شیرازی تصریح کرد: استان فارس در طول تاریخ از نظر فرهنگی و علمی با داشتن شخصیت‌هایی مانند سعدی در شعر و ادب، حافظ در عرفان و غزلیات، ملاصدرا در فلسفه و منطق و میرزای شیرازی در بعد فقهی در قله قرار گرفته است.

رضوی اردکانی بیان داشت: گذشت زمان عظمت و ابعاد خاندان بزرگ محلاتی را در جامعه کم‌رنگ کرده و شخصیت آیت‌الله محلاتی نزد اقشار جامعه ناشناخته مانده است.

وی اضافه کرد: همایش بزرگداشت آیت‌الله محلاتی از سوی آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، استاندار، سپاه فجر، آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها و سازمان‌های اداری برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: در حاشیه این همایش، کتاب مردی بزرگ از خطه فارس با مقدمه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در مورد زندگی‌نامه ، شخصیت و خاندان این عالم مجاهد است تجدید چاپ می‌شود.

وی در پایان عنوان داشت: پدر ایشان آیت‌الله شیخ جعفر محلاتی فتوای مبارزه با استعمار انگلیس که در بوشهر مستقر بودند را صادر و موفق می‌شود با کمک 700 رزمنده و عشایر استان فارس، 400 نیروی انگلیسی را به دریا ریخته و عده بسیاری را به هلاکت برسانند.

نام:
ایمیل:
* نظر: