کد خبر: ۱۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۴
خبرهای خوش برای بیمه تکمیلی فرهنگیان، حل شدن مشکل آب و برق مدارس، تصویب تحصیل رایگان فرزند جانبازان است.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از افکار نیوز؛ مشاور برنامه ریزی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر از حل مشکلات بیمه ای فرهنگیان برای پرداخت هزینه های درمان و دارو داده و گفته است: آموزش و پرورش در حال رایزنی با شرکتهای بیمه ای برای پرداخت هزینه های بیمه تکمیلی درمان و داروی فرهنگیان است. پیش از این معلمان با دریافت کارت بیمه طلایی فرهنگیان بخشی از هزینه ها را پرداخت می کردند که گویا این بیمه در پرداخت بخشی از هزینه ها همچون بیمه دندانپزشکی مشکلاتی را برای معلمان فراهم کرده بود.

سید محمد بطحایی گفته است که با حل شدن مشکل بیمه تکمیلی فرهنگیان، آنها دیگر نگرانی از بابت پرداخت هزینه های درمانی و دارویی نخواهند داشت.

حذف بوفه از مدارس

از این به بعد دیگر هیچ مدرسه ای نباید با نام بوفه، اقدام به فروش اقلام خوراکی مورد نیاز دانش آموزان کند. این بخشنامه ای است که دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش صادر کرده است و توجیه اش برای حذف نام "بوفه" این بوده که بوفه محلی است برای فروش اقلام خوراکی. خوراکی هایی که برخی از آنها برای سلامتی دانش آموزان خطرناک است.

به گفته محمد چینیان، پایگاه های تغذیه سالم جایگزین "بوفه" می شود و متصدیان فروش این پایگاه ها باید کارت سلامت خود را پس از معاینه پزشکی از شبکه های درمانی بگیرند.

آغاز تالیف کتاب های چهارم و هشتم آغاز شد

کتاب های درسی در هر سال قرار است در محتوا تغییر کند و اصولا کارشناسان تالیف از یک سال قبل از آغاز سال تحصیلی بعدی، کارهای مربوط به تالیف را آغاز می کنند. این بار نوبت کتاب های چهارم و هشتم رسیده است و در این زمینه محی الدین محمدیان خبر از آغاز تالیف کتاب های این دو پایه داده است.

به گفته اوهمزمان با تاليف كتاب هاي درسي اين دو پايه ، كار توليد محتوا، بسته هاي آموزشي و راهنماي معلم نيز انجام خواهد شد و سال تحصیلی ۹۳.۹۴ به مراتب بهتر از سال تحصیلی جاری آغاز می شود.

مدارس امسال قطعي آب و برق ندارند

در این هفته علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خبرهای خوشی هم در بحث ساختار و هم مباحث مالی داده است. از راه اندازی مراکز حرفه ای معلمان گرفته تا خبرهای خوش اعتباری برای مدارس و حل شدن مشکل قطعی آب و برق آنها.

فانی گفته است: معلمان بايد در هر سال تحصيلي ،در مقاطعي خاص توسط مراكز استاندارد ارزيابي حرفه اي ، ارزشيابي شوند و متناسب با آن پرداخت هاي لازم براي آنان انجام شود. بنابراین باید مرکزی برای ارزیابی حرفه ای معلمان در وزارتخانه تشکیل شود.

او همچنین به سرانه مدارس اشاره و تاکید کردهاست: به رغم بدهكاري آموزش وپرورش به وزارت نيرو، با هماهنگي هاي انجام شده با اين وزارتخانه ،امسال آب و برق هيچ مدرسه اي به علت بدهكاري قطع نخواهد شد .

۱۴ درصد جمعیت ۷۵ میلیونی کشور بی سوادند

در این هفته بار دیگر آماری از تعدادی بی سوادان کشور اعلام شد تا هشداری باشد برای کسانیکه می خواهند بی سوادی را در کشور تا دو سال آینده ریشه کن کنند.

به گفته علی باقرزاده رئيس سازمان سوادآموزي كشور در حال حاضر ۱۴.۶ دهم درصد از جمعيت ۷۵ ميليوني كشور بي سواد هستند.

بيش از ۹ ميليون و ۷۱۵ هزار بي سواد در گروه سني بالاي ۶ سال در كشور شناسايي شده اند که باید اقدامات ویژه ای را برای سوادآموزی آنها انجام دهیم. در حال حاضر، بيش از سه ميليون و ۴۵۶ هزار بي سواد در گروه سني ۱۰ تا ۴۹ سال در كشور شناسايي شده است كه ۶.۸ دهم درصد جمعيت كشور است.

باقرزاده درباره اینکه تنها تا پایان برنامه پنجم توسعه امکان ریشه کنی بی سوادی وجود دارد، گفته است: راه اندازي بانك اطلاعاتي اسمي بي سوادان، تهيه شناسنامه تحصيلي شهروندان زير ۵۰ سال ، تنوع در روشهاي تدريس، انسداد مبادي ورودي بي سوادي در مقطع ابتدايي، توسعه آموزشهاي فرد به فرد، افزايش كيفيت آموزش و تغيير شيوه و كتابهاي درسي سوادآموزان از مهمترين برنامه هاي اين سازمان براي ريشه كني بي سوادي در کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه است. ضمن آنکه صدا و سیما و سایر ارگان ها باید به کمک ما بیایند.

کاهش ساعت كاري كاركنان با سابقه خدمت ۲۰ سال و بيشتر

وزير آموزش و پرورش همچنین خبر از کاهش ساعات کاری کارکنان بالای ۲۰ سال سابقه داده است.

به گفته فانی، امسال نمي توانيم در اين زمينه كار خاصي انجام دهيم ، اما در سال آينده اين مشكل برطرف خواهد شد . به واسطه حضور پنج روزه معلمان ابتدايي ،فوق العاده شغل آنان بايد افزايش يابد كه اين موضوع را اينجانب به عنوان نماينده دولت از طريق شوراي حقوق و دستمزد پيگيري خواهم كرد.

تصویب تحصیل رایگان فرزند جانبازان

کلیات لایحه جامع خدمت رسانی به جامعه ایثارگران و تحصیل فرزندان جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد تصویب شده است، اما در این لایحه به تحصیل رایگانه فرزند جانبازان اشاره نشده است که بنیاد شهید باید آن را پیگیری کند.

در این زمینه مریم خلیلوند مدیر کل دفتر شاهد و ایثارگری آموزش و پرورش اما وعده داده است که بنیاد شهید پیگیری های مربوطه را برای اصلاح لایحه انجام می دهد و اگر این لایحه برای تحصیل رایگان فرزند جانبازان اصلاح شود، تحصیل فرزندجانبازان بین ۲۵ تا ۴۵ درصدی رایگان خواهد بود.

وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرده است :برای سال تحصیلی جدید به فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و فرهنگیان اعلام کردیم که ۴۰ درصد از هزینه شهریه را پرداخت نکنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: