کد خبر: ۱۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
گزارش مشروح ؛
محمدی : اردوهای راهيان نور ، يكي از تاثيرگذارترين اقدامات در جريان انتقال مفاهم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل امروز است .

فرمانده سپاه ناحيه محمد رسول‌الله (ص) شيراز در مراسم اعزام اولين كاروان راهيان‌نور دختران حوزه صدیقه طاهره (س) گفت : اردوهاي راهيان نور ، يكی از تاثيرگذارترين اقدامات در جريان انتقال مفاهم و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل امروز است .

سرهنگ پاسدار علی‌محمد محمدی افزود : اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهيان‌نور ، يك جريان فرهنگی مستمر است  .

محمدی با تاكيد بر لزوم تقويت روحيه حماسی و مقاومت و پايداری در نوجوانان و جوانان ايران اسلامی ، اين اردوها را در ايجاد و تقويت چنين روحيه‌ای ، بسيار موثر دانست و از دانش آموزانی که به علت کمبود جا موفق به حضور در این مرحله از اعزام نشدند عذرخواهی كرد .

فرمانده سپاه ناحيه محمد‌رسول‌الله (ص) شيراز گفت : اولين كاروان دانش‌آموزان دختر ناحيه 2 آموزش و پرورش ، شامل دانش‌آموزان سال دوم دوره متوسطه بود كه به مدت سه روز از مناطق عملياتی دوران دفاع مقدس بازديد خواهند كرد .

وی گفت : در مدت زمان حضور در اردوی راهيان‌نور ، شركت كنندگان ضمن بازديد از يادمان‌های دفاع مقدس ، بویژه اروندکنار ، شلمچه ، هویزه و دهلاویه با فرهنگ و ارزش‌هاي فرهنگی دوران دفاع مقدس و آرمان‌‌هاي مقدس شهدا ،‌ آشنا خواهند شد .

امام جمعه موقت شيراز نيز با بيان اينكه قرآن كريم به انجام سفر توصيه كرده است ، گفت : سفر فوائد بسياری برای مسافر دارد اگر متوجه باشد و در آن دقت كند .

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادي خاطرنشان كرد : خاطرات سفر ، نكاتی كه بواسطه ديدار از نقاط مختلف و آشنايی با افراد و فرهنگ‌های مختلف می توان آموخت ، از فوائد سفر بشمار می رود .

وی با اشاره به دوران طلايي دفاع مقدس ، سفر راهيان نور را يك سفر معنوی دانست و با بيان اينكه سفرهای معنوی از بهترين انواع سفر محسوب می شود ، خواستار توجه دانش‌آموزان به ابعاد مختلف اين سفر شد .

حجت‌الاسلام مرادی گفت : اين سفر مصداق عمل به سيره حضرت فاطمه‌زهرا (سلام‌الله عليها) است ، ايشان هر هفته به غزوه‌گاه احد سفر و قبور شهدای احد را زيارت مي‌كرد .

معاون پليس راهور استان فارس نيز گفت : تمام اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان راهی اردوی راهيان نور به لحاظ فنی ، بررسی دقيق شده است .

عزيزی خاطرنشان كرد : تلاش همه تامين ايمنی حداكثری برای مسافران اين اردوها بوده و هست .


نام:
ایمیل:
* نظر: