کد خبر: ۲۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
روایت محسن مؤمنی از زندگی شهید صیادشیرازی در کتاب "در کمین گل سرخ" از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ بیست و یکم می‌رسد.

به گزارش کنگره سرداران و 14600 شهید فارس به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، این کتاب دربرگیرنده خاطرات این شهید از دوران کودکی، ورود به ارتش ، فرماندهی نیروی زمینی ارتش، دوران جنگ و عملیات مرصاد و روزهای پایانی جنگ است و در نگارش آن از منابع متعددی چون اسناد لشکر ٢٧ محمد رسول‌الله، گفت‌وگوهای این شهید با دفتر ادبیات و هنر مقاومت و سازمان اسناد انقلاب اسلامی استفاده شده‌است.

محسن مؤمنی در مقدمه‌ی کتاب اینچنین آورده است:

"درست فردای شهادت سپهبد صیاد شیرازی، دوست نویسنده‌ام احمد دهقان متنی در اختیارم گذاشت که نوار پیاده شده‌ چندین جلسه‌ مصاحبه با آن شهید بود... تا آن روز من صیاد را هم در میدان جنگ دیده بودم (در عملیات والفجر١) و هم بعد از جنگ (در حوزه‌ هنری در بعضی مناسبت‌ها).

وقتی که او شهید شد، من نیز مانند همه‌ مردم ایران غمگین و متأثر شدم. آن روزها من بیش از هر چیز تحت تأثیر منش خاضعانه و رفتار بی‌پیرایه‌ او بودم، اما با خواندن این خاطرات دریافتم بزرگی او بیش‌تر از آن است که ما می‌دانیم و حق او برگردن استقلال امروز ایران و در سرنوشت جنگ فراتر از آن است که به تعارف در مجامع و محافل گفته می‌شود... ."
 
گفتنی است کتاب "در کمین گل سرخ" در هشتمین جشنواره‌ انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، ویژه‌ بررسی آثار منتشره در سال‌های ١٣٨٢- ١٣٨١، در بخش جنگ و زندگی‌نامه‌ شهید، مقام اول را به خود اختصاص داده‌ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: