کد خبر: ۲۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ضمن تشریح جزییات مشکلات پیش آمده برای بیمه طلایی فرهنگیان از رویکرد جدید و کاهش دغدغه‌های درمانی برای فرهنگیان در سال 93 خبرداد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایسنا،وحید کیارشی  درباره آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان شاغل گفت: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان از ابتدای اردیبهشت امسال با شرکت بیمه ایران منعقد و برای چهارمین سال متوالی در حال اجراست.

وی افزود: این پوشش بیمه‌ای تا حدود زیادی هزینه‌های درمانی فرهنگیان و خانواده تحت تکفل آنها را تامین و باعث ایجاد رضایت نسبی فرهنگیان شده که افزایش آمار بیمه‌شدگان طی این چهار سال موید این موضوع است و در حال حاضر بیش از یک میلیون و 820 هزار نفر از فرهنگیان و افراد تحت تکفلشان تحت پوشش این بیمه‌نامه هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اجرای این قرارداد با توجه به تنوع تعهدات و تعداد بیمه‌شدگان قطعا با مشکلاتی مواجه است که برخی از این مشکلات به دلیل عدم وجود ظرفیت‌های مناسب در صنعت بیمه کشور است و برخی نیز به دلیل عدم همراهی مجموعه مرتبط با درمان از جمله بیمارستان‌ها، پزشکان و مراکز سرپایی و پاراکلینیکی کشور است.

وی عدم انعقاد قرارداد توسط برخی از مراجع درمانی کشور با شرکت‌های بیمه را یکی از مشکلات دارندگان بیمه طلایی عنوان کرد و گفت: این موضوع باعث شده بیمه‌شدگان در هنگام مراجعه به این مراکز، هزینه‌های مرتبط را مستقیما پرداخت کنند و سپس برای دریافت آن به شرکت بیمه مراجعه کنند که باعث نارضایتی بیمه‌شدگان شده که رفع این مشکل از حیطه بیمه‌گر و بیمه‌گذار خارج است.

کیارشی یکی دیگر از مشکلات موجود را عدم رعایت تعرفه‌های مصوب دولت توسط برخی از مراجع درمانی کشور از جمله مراکز بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: بیمه‌شدگان هنگام دریافت هزینه‌ها باید این تفاوت‌ تعرفه‌ را مستقیما پرداخت کنند و شرکت‌های بیمه نیز بر اساس ضوابط بیمه مرکزی نمی‌توانند با تعرفه‌های غیرمتعارف با مراکز درمانی قرارداد منعقد کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکلات پیش آمده هماهنگی‌های لازم با شرکت بیمه ایران به عمل آمد تا در کلیه استان‌ها تیم‌های نظارتی تشکیل و مشکلات موجود در روند اجرای قرارداد را در حد امکان مرتفع کنند، لذا هر یک از فرهنگیان در صورت هر گونه سؤال و یا ابهام یا مشکل می‌توانند به مناطق محل خدمت خود مراجعه کنند. ضمنا حق بیمه قرارداد مذکور نیز به ازای هر نفر مبلغ 235000 ریال در ماه است که نیمی از آن توسط افراد و نیمی دیگر از محل اعتبارات رفاهی وزارت آموزش و پرورش تامین و پرداخت می‌شود.

به گفته معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، برای قرارداد سال آتی بیمه طلایی فرهنگیان نیز بررسی‌های همه جانبه توسط مسؤلین ذی‌ربط با رویکرد جدید و کاهش دغدغه‌های درمانی برای فرهنگیان صورت پذیرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: