کد خبر: ۲۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
به گزارش بسیج اساتیدفارس، دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان و مسئولین بسیج اساتید استان یزد پس از افتتاح کارگاه آموزشی فرماندهان جنگ نرم در این شهر، در دفتر حضرت آیت الله ناصری امام جمعه استان یزد حاضر شدند و نماز ظهر و عصر را به ایشان اقتداء نمودند.
بر پایه این گزارش در این جلسه ابتدا دکتر یاراحمدی مسئول بسیج اساتید استان یزد گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه و برنامه های دوره 3 روزه کارگاه آموزشی جنگ نرم را تشریح کرد.
در ادامه دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتیدکشور نیز ضمن تشریح راهبرد های جدید بسیج اساتید کشور گفت: باید قله را ببنیم، قله بر اساس فرمایشات آقا برای ما اساتید تمدن نوین اسلامی است لذا حرکت تدوین راهبرد تمدن نوین اسلامی را شروع کرده ایم و در این راستا اتحادیه جهانی اساتید مسلمان دانشگاه های جهان اسلام را سال گذشته ایجاد کردیم و اعلام موجودیت کرده است. وی ادامه داد: انشاء الله سایت اتحادیه فعال شود مطمئنا چند ده هزار استاد مسلمان دانشگاه های دنیا عضو آن خواهندشد.
رئیس سازمان بسیج اساتیدکشور خاطرنشان ساخت: سال گذشته اجلاس بین‌المللی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی را با موفقیت برگزار کردیم و وقتی نزد آقا که شرفیاب شدیم ایشان با اشاره به نقش خواص و اندیشمندان جامعه در سعادت و نجات ملت‌ها تأكید كردند: از این منظر، اجلاس اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام و بیداری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتیدکشور آمده است:
در این دیدار آیت الله ناصری ضمن خیر مقدم به حاضرین به ویژه ریاست بسیج اساتید کشور دکتر صلاحی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود تصریح کرد: ما بایستی از پله های اول شروع کنیم و حدود 16 میلیون دانش آموز داریم. دشمن بچه های ما را از 5 سالگی دارد خراب می کند و تا ما بیاییم بجنبیم خیلی چیزها از دستمان رفته است. متاسفانه به طور جدی کسی کاری نمی کند. استاد مومن و متدین هم تاثیری نمی تواند داشته باشد.
وی ادامه داد: البته کاری که انجام می دهید ضرورت دارد لازم است و جدی باید پی گیری کنید ولی انسان سازی بایستی در آموزش و پرورش صورت گیرد.
به گفته وی باید به دانش آموزانمان هویت بدهیم و سپس دین را در آن ها نهادینه کنیم و بعد از 12 سال موقع محصول خواهد بود و شما می توانید روی دانشجو کار کنید. چنانچه در مدارس معارف نتیجه گرفته ایم.
آیت الله ناصری تأکید کرد: تربیت معلم ها را بایستی مجددا احیاء کنیم و معلم را چنان تربیت کنیم که دغدغه داشته باشد و 10 یا 20 سال دیگر می توانیم نتیجه بگیریم. لذا تقاضا دارم که برنامه ریزی کنید و تربیت معلم ها یا دانشگاه های فرهنگیان را با کمک حوزه های علمیه دریابید. دیگر ساز و کار و چگونگی همرا شدن با حوزه را شما پی گیری کنید.
وی با بیان اینکه بسیجیان فعلی اغلب مربوط به سابق هستند و بایستی بسیجی جدید مثل قدیمی ها تربیت کنید گفت: بسیج اساتید در این راه ارزشمندی که در پیش گرفته است، دانشگاه های فرهنگیان را محور قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: