کد خبر: ۲۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۲

فرازهایی از وصیتنامه شهید سید عبدالکریم قدسی،شهید شاخص فرهنگی و مداح شهرستان داراب

خواهرم؛ چرا بجای الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) ، از غربی ها تقلید کنیم. کسی که لباس خود را شبیه قومی قرار می دهد و وضع ظاهر خود را، معلوم می شود که یک نظر کمالی نسبت به آن گروه دارد و یک علاقه قلبی، که آیا غرب متجاوز و متوحش چه کمالی دارد؟ و مگر نه یک عمر ملت ما را استثمار کرده و خون عزیزان ما را ریخته و فرهنگ ما را منحط نموده و ما را از خدا و قرآن و رسول(ص) دور کرده! دیگر چه دلخوشی نسبت به این انسان نماها داریم. البته کسانی که هنوز بیدار نشده باید بیدار شوند و کسانی که ناخودآگاه زندگی غربی دارند، باید از غفلت به درآیند و ارشاد شوند.

انجمن اسلامی معلمان را تشکیل دهید

جوانان مکتبی؛ از حمید درس بگیرید که، واقعا عارف بود و من افتخار این را دارم که مدتی در کنارش بودم و بسیار اخلاق پسندیده از ایشان فرا گرفتم و من بسیاری از برکات و حالات خوب را در زندگیم، مدیون این جوانمرد و علی گونه می دانم. با هم مهربان باشیم و به خانه هم رفت و آمد کنید و رودربایستی را از بین ببرید.

تشکیلات منسجمی را طرح ریزی کنید و انجمن اسلامی معلمان را تشکیل دهید. به روستاها سفر کنید و برادران روستایی را سازماندهی و با مسایل سیاسی و عبادی آشنا سازید و پایگاههای بسیج را در همه جا گسترش دهید، جوانان را برای اعزام به جبهه تشویق نمایید. به مردم بگویید برای شهدا عزت بیشتری قایل شوند و کاری کنند که روح شهیدان از آنان خشنود باشد.

به دانشجویان تربیت معلم سفارش می کنم: که شما سنگینی خون دهها هزار شهید بر دوشتان است و شما آینده سازان مملکت، سعی کنید اول خود را بسازید و سپس به ساختن دانش آموزان بپردازید. اول پرورش اصلاح می شود، اگر فرهنگ درست باشد، همه شغل ها و مسئولیتها از آن است و همه اصلاح می شوند.

خطاب به بازاریان: با شنیدن صدای اذان بازار را تعطیل و به سوی مساجد بشتابید

بازاریان عزیز؛ شما که امام عزیزمان، به شما نظر و توجه خاص دارد، مواظب معاملات خود باشید و رعایت حال مستمندان را بنمایید. به حق خود قانع باشید و در ارزان کردن قیمت ها و عرضه به ملت مستضعف از یکدیگر تقدم بگیرید. خواهش و تمنایی که از شما عزیزانم دارم این است که در اوقات نماز، با شنیدن صدای اذان، بازار را تعطیل و دوان دوان به سوی مساجد و جمعیت نماز جماعت بشتابید و همچنین در راهپیمایی و ایام عزاداری برای ائمه و مراسم تشییع شهیدان نیز، دست از کسب بکشید، که طرف معامله در این مواقع خداوند است و اگر امام را دوست می دارید، به جان امام سوگند از همین امروز عملی نمایید، انشاءالله.

کارمندان محترم دولت؛ شما که پیچ و مهره های جمهوری اسلامی که حاصل خون عزیزانمان، از پیر و جوان، بزرگ و کوچک، زن و مرد می باشد، هستید. در کارهایتان کوشا باشید و در هر پست که هستید، فکر کنید که اسلام و انقلاب و مردم محروم از ما چه می خواهند. اگر به اسلام هم پایبند نیستید، شرافت انسانی را که احترام می گذارید. در کارها سعی کنید، کم کاری نشود و در محل کار نماز جماعت داشته باشید، با انجمنهای اسلامی هماهنگ شوید.

برادران حزب الله و ای دانش آموزان عاشق اسلام و امام؛

یادتان نرود که شناخت خدا و اسلام قبل از هر چیز دیگر واجب و ضروری است، در این راه تا حد وسعت و استعداد مجاهده نمایید زیاد مطالعه کنید، خوب برداشت کنید، خطوط و حدود اسلام را شناسایی و غیر اسلام را با تحقیق و تدقیق بررسی و تنقید نمایید. حس خوشبینی را به بدبینی، ترجیح دهید و افراد صالح و فاسد را با ملاک و معیار اسلام و حق تشخیص داده و از هم تفکیک نمایید و منافق را به طور صحیح، به مردم بشناسانید. هر چند او خودش، خود را رسوا می کند. نه غیبت بکنید و نه بشنوید.

خطاب به دانش آموزان: تاکید بر انتخاب الگوی مناسب برای زندگی آینده

دانش آموزان؛ سعی کنید از حالا الگوی خوبی برای زندگی آینده تهیه نمایید و در خط اصیل اسلام که همانا، خط امام است حرکت نمایید. خوب درس بخوانید و نیت هم بکنید که برای آینده اسلام درس بخوانید، نه برای پست و مقام. در بسیج شرکت کنید و با نهادها همکاری نمایید و نماز جماعت را در مساجد، هرگز و هرگز ترک نکنید. و برادران؛ اگر موفق به جماعت نشدید، نماز را در وقت خود و پنج نوبت بخوانید.

برادران عزیزم؛ من حفظ احکام اسلام را مدیون زحمات روحانیت متعهد و مبارز شیعه می دانم، لازم است که شرح زندگانی ایشان را بخوانید و این ادعا را صادق ببینید.

سفارش اکید من این است؛ اگر شهید شدم با لباس، بدون غسل درگلزار شهدای داراب درجوار دوستان قدیمی ام دفن کنید.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: