کد خبر: ۲۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
امام جمعه شیراز:
امام جمعه شیراز با اشاره به اقدامات استکبار در تجهیز گروه‌های تکفیری در کشورهای مسلمان، این اقدام را در راستای ایجاد وقفه در خیزش مسلمانان دانست.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: استکبار جهانی پس از خیزش جهان اسلام موج تفرقه و برادرکشی به راه انداخت و استکبار با مسلح کردن وهابیون و با پول مسلمانان، آنان را به جان یکدیگر انداخت.

وی افزود: این تفرقه برای استکبار منافعی دارد از جمله این که تا سال‌ها مسلمانان را به خود مشغول کرده و منابع آنان را به غارت می‌برند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: از سوی دیگر استکبار با این تفرقه‌انگیزی‌ها امکانات مادی و انسانی کشورهای مسلمان را هدر داده و زیرساخت‌های این کشورها را نابود کرده، ضمن آن که اذهان مسلمانان را به جای اسرائیل غاصب بر خود متمرکز می‌کند.

به گفته ایمانی، این تفرقه‌انگیزی‌ها و درگیری‌های داخلی رشد علمی و اقتصادی کشورهای مسلمان را تا سال‌های متمادی به تاخیر می‌اندازد.

خطیب نماز جمعه شیراز خاطرنشان کرد: این‌ها ناشی از جهالت است و این که عده‌ای تکفیری با پول مسلمانان ضررهایی را به اسلام و مسلمانان می‌زنند که استکبار خود هرگز نمی‌توانست بزند.

وی بیان کرد: کاری که امروز تکفیری‌ها در سوریه، یمن و عراق انجام می‌دهند کاری است که دیروز منافقان در ایران انجام می‌دادند.

ایمانی ابراز داشت: در مقطعی منافقان به خیال خام خود در جنگل پنهان شده و به آمل حمله کردند اما در همان ساعات نخستین آمل شهر هزار سنگر شد و منافقان را فراری داد.

وی با اشاره به ایمان، بصیرت، لحظه‌شناسی و تبعیت مردم ایران از رهبری، گفت: امروز تکفیری‌ها همین وضع را در شهرهای مختلف کشورهای اسلامی انجام می‌دهند اما ملت ایران در نطفه این حرکات را خفه کرد.

آلوده کردن هوا و محیط زیست گناه ناپیدا است

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته هوای پاک، گفت: شیراز از نظر هوا وضعیت خوبی دارد و هوای ناسالم آن کم و هوای خطرناک در آن رویت نشده اما این وضعیت تا زمانی پایدار است که ما رعایت کنیم.

وی افزود: حقابه تالاب‌ها باید داده شود و صحیح نیست که بختگان یا مهارلو به سبب ندادن حقابه دچار خشکی شود.

ایمانی ادامه داد: در روایات بر ضرورت حفظ هوای پاک، سلامت آب و زمین بکر تاکید شده و این سنخ گناهان کمتر مورد توجه و تبیین قرار گرفته است.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: آن کس که آب بی‌مورد مصرف می‌کند و خانواده‌ای را از آب شرب محروم می‌سازد و یا آن کارخانه‌ای که فیلتر نمی‌گذارد و باعث آلودگی هوا و بیماری ریوی مردم می‌شود به طور قطع در پیشگاه خدا مسئول خواهد بود.

بانک‌ها سپرده مردم را صرف تولید کنند

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها ابراز داشت: سپرده‌گذاری‌هایی که افراد در بانک‌ها دارند به سبب آن که صاحب پول به بانک وکالت داده در سرمایه‌گذاری در قالب یکی از عقود شرعی به کار گیرد و از درآمد آن بخشی را به فرد بپردازد، از نظر مراجع شرعی است.

وی افزود: بانک‌های ما باید بیشتر بر مسائل تولید تمرکز داشته باشند و از سرمایه‌گذاری در این زمینه پرهیز نکنند.

ایمانی اضافه کرد: بانک‌ها به ویژه در استان فارس باید فضای بالا رفتن سطح تولید را در جامعه فراهم کنند و این‌گونه نباشد که بیان شود فلان موسسه اعتباری با پول مردم اقدام به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های شخصی کرده است. این مناسب نیست که در استان فارس کلید کارخانه را از مالک بگیرند و آن را در جیب بانک بگذارند ، مسئولان بانک نباید تولید‌کنندگان را دچار فشار بیش از حد کنند.

اشتغال تنها میز دولتی نیست

امام جمعه شیراز در خطبه نخست نیز با تاکید بر اهمیت اشتغال و مسکن در امر ازدواج جوانان، گفت: امروزه با تاسف شغل را تنها یک میز دولتی و حقوق ماهانه ثابت می‌پندارند و جوانان نیز بر اساس همین القائات آن را دنبال می‌کنند.

ایمانی ادامه داد: اسلام این تعریف محدود را نمی‌پذیرد و مگر ادارات چقدر ظرفیت استخدام دارند و مگر جامعه تنها به مشاغل دولتی نیاز دارد و اشتغال‌های دیگری وجود ندارد که این‌گونه القائات در جامعه بیان می‌شود.

وی خواستار آن شد که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها گرد یکدیگر جمع آمده و خود اقدام به کارآفرینی کنند.

دولت پیشین از تذکرات اقتصادی رهبری غفلت کرد

ایمانی در این زمینه اظهار داشت: اگر دولت گذشته نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر روی جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی، تولید و سرمایه ایرانی کار کرده بود وضع ما بهتر از امروز بود.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: دولت امروز نیز اگر از ته دل به سخنان رهبری دل نبندد و به دنبال کار و سرمایه ایرانی نباشد و برای اقتصاد مقاومتی فضاسازی نکند باز همین آش خواهد بود و همین کاسه، که برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها و پرداخت اندکی از مطالبات ایران، برای ما راهگشا نبوده و نیاز به حرکت و جهش خود ملت را مرتفع نمی‌سازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: