کد خبر: ۲۴۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۹
به گزارش بسیج اساتید فارس،پرفسور کریم زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک یوم‌الله 22 بهمن به فجر آفرینان و ملت شهید پرور ایران اسلامی اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی به منظور توسعه و ارتقاء هرچه بهتر دانشگاه‌های آزاد در دستور کار داریم.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور ادامه داد: حفاظت از محیط‌‌ زیست، توسعه پایدار ملی، مبتکر بودن به خدمت در جامعه، حرکت در جهت تداوم اقتصاد مقاومتی، هدایت و تقویت دانشگاهیان، توسعه ایجاد جنگل‌ها و تعلیم و تربیت دانشگاه‌ها از برنامه‌های راهبردی دانشگاه‌ آزاد است.

زارع اعطای فرهنگ غنی اسلامی، حفظ کرامت در منزلت متقابل، نوآوری و خلاقیت، ارتقاء مستقر در امور فرهنگی، تعهد به اخلاق و توسعه کرسی های آزاداندیشی و توجه به نوآوری و خلاقیت دانشجویان از دیگر برنامه های مهم دانشگاه آزاد اسلامی کشور در سند راهبردی 1404 است.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به موفقیت‌های این دانشگاه اشاره و اذعان کرد: این دانشگاه سه مرحله ریاست شورای اجرایی دانشگاه جهان اسلام (FUIW) و دو مرحله نیز به عنوان عضو هیات اجرایی دانشگاه‌های جهان (IAU) انتخاب شده است.

این مسئول تاکید کرد: شناسایی استعدادهای بالقوه دانشگاهیان و نخبگان به منظور توسعه علم و فناوری، پژوهش‌های کاربردی نوآور و کارآفرین در جهت تجاری‌سازی ایده‌های خلاق رویکرد اصلی دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه جنوب کشور است.

زارع خاطرنشان کرد: برای تقویت پایدار دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور به پشتیبانی دانشگاه‌های دیگر در سطح این سه استان نیاز داریم که انتظار می‌رود همکاری و همراهی دیگر دانشگاه‌ها با دانشگاه آزاد بیش‌ از پیش باشد و در راستای توسعه پایدار آن‌ گام برداشته شود.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور بر تشکیل اتاق فکر دانشگاه‌های آزاد تاکید کرد و گفت: با تشکیل این اتاق فکر توسعه دانشگاه‌‌ها بسیار موثر و مثمر ثمر خواهد بود.

وی با بیان این‌که یک میلیون داوطلب کارشناسی ارشد و دکترا در کشور داریم که تنها 300 هزار نفر آن پذیرش می‌شوند، گفت: باید کاری کنیم که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها بیشتر و بتوان دانشجوی خارج از کشور را جذب کنیم.

زارع بر شناسایی نخبگان در سطح کشور تاکید کرد و گفت: شناسایی افراد نخبه و پژوهش‌گر در کشور مهم و ضروری بوده و آن‌ها را باید جذب کرد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه‌های آزاد جنوب کشور در خاتمه اذعان کرد: طی 15 سال گذشته در سطح دانشگا‌ه‌های آزاد اسلامی کشور قریب به هشت هزار نخبه و پژوهش‌گر برتر داریم که در حال حاضر سه هزار اختراع در باشگاه‌ دستاوردهای پژوهشگران جوان آزاد اسلامی وجود دارد.

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: