کد خبر: ۲۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
دهمین جشنواره علمی- پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان که از اردیبهشت 92 شروع و تا پایان آذرماه 92 ادامه داشت در روز سه شنبه 13اسفند در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش با حضور مقامات کشوری و لشکری،خانواده شهدا و همکاران در وزارتخانه برگزار خواهد شد.

محسن نجیب زاده مدیر علمی- پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار این سازمان از برگزاری اجلاسیه دهمین جشنواره علمی- پژوهشی فرهنگیان بسیجی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تولید علم و توانمندسازی در راستای جنبش نرم افزاری و ارتقاء سطح دانش و آگاهی فرهنگیان بسیجی است.

وی افزود: معلمان، افسران مقابله با جنگ نرم دشمن هستند.ما حدود یک میلیون معلم داریم که با 13میلیون دانش آموز سروکار دارند اگر قرار است سازمان و نهادی در زمینه تولید علم و جنبش نرم فزاری کار کند چه جایی بهتر از آموزش و پرورش، به همین دلیل توجه به این مسئله باعث شده تا سازمان بسیج فرهنگیان در این راستا تدبیری اندیشیده و برای بهره گیری از توان علمی فرهنگیان بسیجی فرهیخته و ارائه آن به جامعه و نمایاندن نقش ارزنده بسیجیان فرهنگی در دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اقدام به برگزاری جشنواره علمی- پژوهشی نموده است.

نجیب زاده اشاره کرد: جمع آوری آثار از سطح کل کشور و کانون های بسیج فرهنگیان شهرستان و مناطق، سازمان بسیج فرهنگیان استان و مرکز انجام گرفته است. این جشنواره در چهار محور پیشرفت علمی، حماسه اقتصادی،سبک زندگی ایرانی-اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شده است که هرکدام از این محورها شامل چهار موضوع می باشد که عبارتند از: پیشرفت علمی، استقلال و خودکفایی؛ حماسه اقتصادی،چیستی و چگونگی؛مقایسه سبک زندگی ایرانی-اسلامی و سبک زندگی غربی؛اسباب و عوامل تسریع و تسهیل کننده اجرایی سند تحول.

وی بیان کرد: کل مقالات رسیده به دبیرخانه جشنواره4136 مقاله است که از این تعداد 450مقاله به مرکز راه یافته و بیست مقاله حائز رتبه شده اند که در مراسم اختتامیه از آنها تقدیرخواهد شد.

مدیر علمی- پژوهشی سازمان بسیج فرهنگیان اضافه کرد: کمیته داوران از مجرب ترین فرهنگیان بسیجی و نخبه و پژوهشگر انتخاب شده است که این مسئله باعث کیفیت هرچه بالاتر این جشنواره شده است.

لازم به ذکر است که چکیده های مورد قبول کمیته علمی تبدیل به لوح فشرده و کتاب شده است که در روز برنامه و در قالب بسته اهدایی به شرکت کنندگان داده خواهد شد.

نجیب زاده در پایان از تمام فرهنگیان بسیجی که در این جشنواره مشارکت کردند تشکر و قدردانی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: