کد خبر: ۲۵۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
سردار نقدی در آئین تجلیل از بسیجیان فرهنگی:
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: آموزش و پرورش بايد محل تولد تمدن نوين اسلامي شود.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان،سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در دهمين جشنواره علمي و پژوهشي فرهنگيان بسيجي كشور كه با حضور وزير آموزش و پرورش در سالن اجتماعات اين وزارتخانه برگزار شد گفت: معلمان شهيد در دفاع مقدس، كلاس هاي درس عادي خود را به كلاس هاي درس جاودان بصري تبديل كردند.

سردار نقدي با اشاره به 4 هزار و 900 معلم شهيد و 36 هزار دانش آموز شهيد در دفاع مقدس اظهار داشت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري امروز دو عرصه علم و اقتصاد از ساير عرصه ها مهم تر مي باشد و قشر فرهنگيان كه در دفاع مقدس خوش درخشيدند امروز رسالت بيشتري در ميدان جنگ فرهنگي و پيشرفت علمي دارند.

وي رسالت امروز فرهنگيان را پايه گذاري تمدن نوين اسلامي دانسته و افزود: اولين نياز اين تمدن سازي تربيت انسان هاي در تراز اين تمدن است و آموزش و پرورش بايد محل تولد تمدن نوين اسلامي شود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين به جامعه علمي گسترده ي اساتيد، دانشجويان، پزشكان، مهندسان، دانش آموزان و ... در بسيج اشاره نموده و تاكيد كرد: جامعه الگو بايد عاري از ناهنجاري ها باشد تا حقيقت در آن تجلي پيدا كند اما واقعيت امروز بيانگر وجود آسيب هاي مختلفي در جامعه مي باشد كه همه اين ها به خروجي آموزش و پرورش بستگي دارد.

وي ادامه داد: بايد موانع شكل گيري تمدن نوين اسلامي مورد بررسي قرار گيرد كه آيا خروجي دستگاه ها با ارزش هاي تمدن نوين اسلامي انطباق دارد.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در همين زمينه خواستار ارزيابي خروجي آموزش و پرورش درباره سبك زندگي، فرهنگ كار و تلاش، مقابله با تهاجم فرهنگي، مهارت هاي مقابله با تهديدات اجتماعي، جستجوي علم و ... شد.

وي بيان ولايت را فصل الخطاب در مواضع مختلف عنوان نموده و تاكيد كرد: در ديدار با معلمان مي فرمايند كه اگر معلم به خوبي عمل كند همه مشكلات جامعه حل مي شود با آنكه رسانه، خانواده و فضاي اجتماعي موثر است اما آن دستِ ماهرِ اصلي كه مي تواند يك ساخت مستحكم درست كند تا ديگر عوامل بر آن تاثير نداشته باشند، دست معلم است.

سردار نقدي به روز رساني كتب درسي را در هر سال با مصرف هزينه اقتصادي بالا يادآور شده و بيان كرد: يكي از نقايص امروز در نظام تربيتي كشور، عدم بيان آسيب ها در جامعه به متربيان مي باشد و به همين خاطر مترّبي نمي تواند در مقابل آسيب ها به خوبي تصميم گيري و عمل كند. پس بايد آشنايي با ناهنجاري هاي اجتماعي را كه در جامعه رشد داشته، به صورت سالانه در كتب درسي گنجاند.

وي آموزش و پرورش را از مخاطبان اصلي موارد مطروحه ولايت درباره سبك زندگي دانسته و خاطر نشان كرد: حل بسياري از مسايل در جامعه بدون آموزش و پرورش امكان پذير نمي باشد چرا كه آنچه در افراد عميق مي شود با تربيت شكل مي گيرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين تبعيت دانش آموز را از معلم محبوب خود، يك فرصت مهم دانسته و اظهار داشت: آموزش و پرورش ميدان دار اصلي جهاد امروز مي باشد.

وي ايفاي نقش سازمان بسيج فرهنگيان را در زمينه سبك زندگي تاكيد نموده و تصريح كرد: بسيج فرهنگيان با ايجاد شبكه كشوري بين معلمان هر رشته و انتقال تجربيات براي اصلاح محتواي درسي مي تواند كمك بزرگي به آموزش و پرورش نمايد.



نام:
ایمیل:
* نظر: