کد خبر: ۲۶۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸
نشست روسای بسیج اساتید استان های کشور با حضور دکتر سهراب صلاحی صبح امروز درمحل سالن جلسات سازمان بسیج اساتید برگزار شد.
به گزارش بسیج اساتید فارس، سازمان بسیج اساتید کشور؛ دکتر سهراب صلاحی در این نشست با اشاره به موضوعات مهم روز کشور بویژه موضوع اقتصاد مقاومتی و رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه به سران سه قوه و دستگاه های اجرایی کشور گفت: کشور چون در حوزه های سیاسی، دفاعی- امنیتی و علم و فناوری دارای نظام است، پیشرفت ها و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است. مشکل اساسی در دو حوزه اقتصادی و فرهنگی بدلیل فقدان نظام است که 24 بند ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی در صورت تلاش دولت ،مجلس و دانشگاهها می تواند مبنای نظام اقتصادی را شکل دهد.

وی ادامه داد: تبیین مفهوم، مبانی و فرهنگ سازی و تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان غالب در کشور و همچنین آموزش کارآفرینان مردمی به طور گسترده در دستور کار سازمان بسیج اساتید کشور قرار گرفته است.

به گفته وی گفتمان سازی و تبدیل این موضوع به مطالبه عمومی ملت، آموزش کارآفرینان مردمی بخصوص با کمک و مشارکت شبکه بی نظیر فرماندهان جنگ نرم، واردکردن حلقه های علمی در حل معضلات و مشکلات کارگاه ها و کارخانه ها و مراکز تولیدی کشور را از جمله راهکارهای موثر در تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اساتید بسیجی و دانشگاهیان باید با گفتمان سازی و تبیین تمایزات و تفاوت های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی بپردازند.

دکتر صلاحی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و برکات و دستاوردهای آن منشاء حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است اضافه کرد: یکی از رسالت های بزرگ سازمان بسیج اساتید و دانشگاهیان گفتمان سازی برای تشکیل دولت در تراز نظام اسلامی است . مشکل در حال حاضر فقدان این گفتمان است و گفتمان سازی برای تشکیل دولت و مجلس در تراز نظام باید دغدغه ما باشد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای و بیانات تهیدید آمیز غرب خاطر نشان ساخت: مردم به خصوص جامعه دانشگاهیان از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی انتظار دارند که محکم جواب یاوه گویی های قداره بندان آمریکایی که شریرترین انسان های روی زمین و تاریخ هستند را بدهند.

وی تصریح کرد: عصبانیت آمریکایی ها از ایران اسلامی بیش ازهرعلتی به جهت شکست سنگینی است که نظام اسلامی در عراق و اینک در سوریه بر آنها و هم پیمانانشان وارد کرده است.

بر پایه این گزارش در این نشست اساتید و روسای بسیج استان ها پیرامون موضوعات مهم روز کشور و منطقه؛ همچنین، برنامه ها و اولویت های سازمان بسیج اساتید در حوزه های مختلف بویژه کارگاه های جنگ نرم، اقتصاد مقاومتی، حلقه های علمی و صالحین  و محور تمدن نوین اسلامی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: