کد خبر: ۲۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱﴾ به راستى كه مؤمنان رستگار شدند (۱)

قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱﴾ به راستى كه مؤمنان رستگار شدند (۱)

الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ ﴿۲﴾ همانان كه در نمازشان فروتنند (۲)

وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ ﴿۳﴾ و آنان كه از بيهوده رويگردانند (۳)سوره مؤمنون

ظهور انقلاب اسلامی طلیعه رشد ارزش های الهی بود و معادلات کهنه و فرسوده  غرب و شرق را در هم ریخت. نیل به آرمان های اصیل و متعالی انقلاب اسلامی از ابتدا بر پایه خواست و اراده اقشار مختلف مردم بوده است و تاکنون بر همین مبنا سنت های موعود الهی بسیاری در صفحه انقلاب اسلامی نقش بسته و نظاره گر آن بوده ایم.  از همین رو تحقق آرمان های انقلاب اسلامی نیازمند رشد و تعالی اجتماعی و تربیت مستمر انسان های والا و در تراز اسلام و انقلاب اسلامی است.

انسانی که آرمان انقلاب اسلامی است خود الگوست. کارگزاران حکومت به طور ویژه باید دارای سطح بالایی از تقوا باشد. چرا که سرونشت نظام اسلامی را رقم می زنند و نیز جامعه از آن الگو برداری می کند. از جمله زمینه های رشد تقوا عرصه متعامل اجتماعی است که در آن امر به معروف و نهی از منکر صورت می پذیرد و بستر های تعالی اجتماعی در آن شکل می گیرد و هر یک از آحاد جامعه در تحقق تعالی اجتماعی به نسبت خود سهمی در امر به معروف و نهی از منکر دارند و دین مبین اسلام این فریضه را در قالب حقوق فردی و اجتماعی به نیکی تبیین کرده است.

سبک زندگی اداری و حاکمیتی در نظام اسلامی تابع مبانی دینی است و در این زمینه مکتب اسلام غنی از انوار قرآن، سیره اولیا و انبیاء الهی، اصول اخلاقی متعالی آن، فقه اداری و احکام اسلامی است. مدیر جهادی در نظام جمهوری اسلامی هم از حیث مبانی معرفتی و هم از لحاظ برخورداری از الگوهای ناب در طول تاریخ تامین است. الگوهای نبوی و علوی، الگوهای متلالو ودرخشان دفاع مقدس تکلیف همه را مشخص کرده اند و وظیفه امروز ما دعوت یکدیگر به خیر و جهاد است.

پایان خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: