آخرین اخبار
کد خبر: ۲۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم کلنگ زنی ساخت یادمان شهدای دانشگاه شیراز گفت: کلنگ زنی به این عنوان است که ساخت و ساز بلافاصله آغاز شود و این نباشد که ما کلنگ بزنیم و بعد ساخت و ساز این مجموعه رها بشود.

نماینده ولی فقیه در فارس، فرمانده نیروی دریایی ارتش و معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با حضور در دانشگاه شیراز و زیارت قبور مطهر شهدای گمنام این دانشگاه، کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام را بر زمین زدند.


در این برنامه که با حضور گسترده دانشجویان و دیگر مسئولین دانشگاهی و شهری اجرا شد، آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه از حدود دوسال پیش که به زیارت این شهدا آمدم تا الآن اینجا هیچ تغییری نکرده است، گفت: ساخت و ساز های دانشگاه به حمدلله رونق لازم را داشته و اینجا هنوز تغییری نکرده و این یک گله از مجموعه است.


وی افزود: کلنگ زنی به این عنوان است که ساخت و ساز بلافاصله آغاز شود و این نباشد که ما کلنگ بزنیم و بعد ساخت و ساز این مجموعه رها بشود.


آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه اینجا مامن قلب ها و دل ها، کهف حصین و کشتی نجات است؛ گفت: اینجا جایی است که افسرده ها نشاط لازم را پیدا می کنند و جامانده ها به منزل می رسند.


نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد: اگر ما اقدام و مسیولیت خودمان را دنبال نکنیم خواه و نا خواه نسل هایی که در راه هستند و از برکت این شهیدان رشد و اعتلای لازم را پیدا می کنند ما را سرزنش خواهند کرد.


هادی عظیمی، دبیر مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه پروژه ملی حرم شهدای گمنام دانشگاه شیراز دارای سه بخش می باشد، گفت: این پروژه در برگیرنده بنای یادمان، حسینیه شهدای گمنام و فضاسازی اطراف یادمان با الگوی دفاع مقدس است.


وی افزود: دستور آغاز بخش اول این پروژه ابلاغ شد و کلنگ احداث بنای یادمان نیز دیروز با حضور مقامات کشوری و استانی و جمعی از مسولین دانشگاهی زده شد.


دبیر مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز با بیان اینکه پیش بینی می شود بخش اول این پروژه ظرف مدت 6 ماه به اتمام برسد، گفت: همپنین امید است در آینده با تامین اعتبارات لازم ،شاهد اغاز دو بخش دیگر باشیم.


گفتنی است که مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز بعنوان نماینده تشکل های دانشجویی و متولی حرم شهدای دانشگاه شیراز از همان ابتدای تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه با همکاری مسئولین دانشگاه و شهر انجام امور مربوط به این شهدای عزیز را برعهده داشته است.


گرفتن موافقت مسئولین بنیاد حفظ کل کشور برای تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شیراز، هماهنگی و برگزاری مراسم وداع،تشییع و تدفین شهدا در دانشگاه ، ساماندهی حرم شهدای دانشگاه از لحظه تدفین تا کنون توسط این تشکل دانشجویی انجام شده است.


مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز از همان آغاز پیگیر ساخت بنای حرم مطهر شهدای گمنام شهدا بود و در این 6 سالی که دانشگاه از نور شهدا بهره مند شده است با برگزاری برنامه های مختلف و متنوع مثل برگزاری مراسم هفتگی زیارت آل یاسین، دعای ندبه، عزاداری دهه فاطیمه و دهه دوم محرم و همچنین برگزاری مراسم غبارروبی و مراسم تحویل سال در جوار قبور شهدای گمنام برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت تلاش کرده است.


امروز حرم شهدای دانشگاه شیراز نه تنها در این دانشگاه بلکه در سطح شهر مامنی برای عاشقان فرهنگ ایثار شده است به گونه ای که در اغلب ساعات مفید شبانه روز میزبان زائران شهداست و در طول سال نیز مجموعه های مختلف خارج از دانشگاه اقدام به برگزاری مراسم در حرم شهدای دانشگاه شیراز می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: