کد خبر: ۳۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
كتاب «مدح خورشيد» شامل گزيده‌اي از خاطرات رهبر معظم انقلاب درباره شخصيت امام(ره) است كه در آن به وجوه مختلف شخصيتي ايشان توجه شده است.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، كتاب «مدح خورشيد» در بهار سال 91 توليد و در دو نوبت ديگر در سال‌هاي 92 و 93 تجديد چاپ شده است. اين كتاب گزيده‌اي از خاطرات رهبر معظم انقلاب درباره‌ شخصيت حضرت امام خميني‌(ره) است كه در 136 صفحه  توسط انتشارات انقلاب اسلامي گردآوري و تدوين شده است.

اين كتاب شامل بيان خاطرات و تبيين مصاديق بارزي از سيره و رفتار امام خميني(ره) است.خاطراتي مربوط به دوران رياست جمهوري آيت‌الله خامنه‌اي كه برخي از آنها تا قبل ازچاپ اين كتاب به صورت عمومي منتشر نشده بود. پرداختن به خاطرات رهبر معظم انقلاب با توجه به حضور و نقش فعال ايشان در تاريخ انقلاب اسلامي و در مسير تحولات و تاريخ معاصر كشورمان، يك ضرورت فرهنگي و ملي است. با توجه به اين مهم مؤسسه‌ پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي بر آن شد كه خاطرات معظم‌ٌله را از متن بيانات ايشان استخراج و تدوين كند و در قالب مجموعه‏‌اي از خاطرات موضوعي منتشر سازد.

در بخش‌هايي از اين اثر ذيل «خلاصه‌ وصيت‏ امام: اتكا به خدا» مي‌خوانيم:

«در آن لحظه‌اي كه امام(ره) ناراحتي قلبي پيدا كرده بودند، ما بشدت نگران بوديم. وقتي كه من رسيدم، ايشان انتظار و آمادگي براي بروز احتمالي حادثه را داشتند. بنابراين، مهمترين حرفي كه در ذهن ايشان بود، قاعدتاً مي‌بايد در آن لحظه‌ حساس به ما مي‌گفتند. ايشان گفتند: قوي باشيد، احساس ضعف نكنيد، به خدا متكي باشيد، «اشدّاء علي الكفّار رحماء بينهم» باشيد، و اگر با هم بوديد، هيچكس نمي‌تواند به شما آسيبي برساند. به نظر من، وصيت سي صفحه‌اي امام(ره) مي‌تواند در همين چند جمله خلاصه شود.

او واقعاً حكيم بود و مصداق كامل «صيرورت الانسان عالما عقليّا مضاهيا للعالم العيني» محسوب مي‌شد. انسان احساس مي‌كرد كه تمام حقايق عالم در وجود او منعكس بود. او چيزهايي را بوضوح و روشني و با همان نورانيت نفساني و نگاه رحماني و حكمت خودش ـ نه با استدلال و تمهيد مقدمات معمولي ـ مي‌ديد و مي‌فهميد كه ديگران عصازنان خودشان را به آن نقطه مي‌رساندند.»
نام:
ایمیل:
* نظر: