کد خبر: ۳۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
در مراسمي با حضور اساتيد، دانشجويان و كارکنان دانشكده‏ی دامپزشكي دانشگاه شيراز، دكتر مسعود حق‏خواه به عنوان رئيس جديد اين دانشكده معرفي شد.


به گزارش بسیج اساتید فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، رئيس دانشگاه شيراز در اين مراسم با اهداي لوح به دكتر عزيزاله خداكرم تفتي، از فعاليت‏هاي مؤثر وي در 5 سال رياست بر دانشكده‏ی دامپزشكي، تقدير كرد.

دكتر مجید ارشاد اظهار داشت: دانشكده‏ی دامپزشكي با 45 سال پیشینه‏ی آموزشي و پژوهشي، از جايگاه والايي در كشور برخوردار است و بسياري از مديران و رؤساي دانشگاه‏ها، از دانشجويان و اساتيد اين دانشكده بوده‏اند.

وي به التزام اجتماعي دانشگاه در خصوص مسائل جامعه اشاره كرد و افزود: اعضاي هيأت علمي نمي‏توانند نسبت به مشكلات، بي‏تفاوت باشند و ضروري است كه به صورت علمي، براي رفع نيازها و حل مشكلات اقدام كنند.

رئيس دانشگاه شيراز تصريح كرد: اگر مردم اثر فعاليت‏هاي علمي و دانشگاهي را در زندگي خود مشاهده كنند، آنگاه ارزش و احترام دانشگاه و دانشگاهيان در ديدگاه آنان دوچندان مي‏شود.

دكتر ارشاد در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران و روز بسيج اساتيد، خاطرنشان كرد: دكتر چمران به راستي دلاورمردي در عرصه‏ی جهاد و علم و عرفان بود و اين روز بهانه‏اي است تا از اين شهيد بزرگوار ياد كنيم و از زندگي او درس بگيريم.

وي در ادامه، به بررسي تقوا و تخصص از ديدگاه شهيد چمران پرداخت و گفت: از نظر اين استاد شهيد، تقوا از تخصص مهم‏تر است؛ امّا آنكه بدون تخصص كاري را مي‏پذيرد، بي‏تقواست.

رئيس دانشگاه شيراز در پايان سخنانش از اساتيد و دانشجويان دامپزشكي خواست تا فرصت را غنيمت شمرده و با تلاش علمي، پژوهش‏هاي كاربردي، همدلي، همفكري و اتحاد، به مردم و جامعه خدمت كنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: