کد خبر: ۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

شهيد غلامرضا صدرزاده فرزند مرتضي در پانزدهم خرداد ماه 1343 در بخش ششده و قره بلاغ يکي از توابع شهرستان فسا ديده به جهان گشود . 
او در خانواده اي تنگدست اما با ايمان و مذهبي پرورش يافت . پدرش کارگر بود و از راه کارگري به تأمين مخارج خانواده مي پرداخت . او در سن شش سالگي راهي دوره ي ابتدايي شد و توانست اين دوره ي پنج ساله را با موفقيت پشت سر بگذارد . 
او در کنار درس خواندن نيز به کارگري مشغول مي شد پس از اتمام دوره ي ابتدايي وارد مقطع راهنمايي شد و تا دوم راهنمايي درسش را ادامه داد و سپس ترک تحصيل کرد و به کارگري مشغول شد . 
سپس به شيراز رفت و مدت 5 سال را در آن جا گذراند و فن مکانيکي را کاملاً آموخت پس از آن به فسا آمد و در جهاد سازندگي شروع به کار کرد . در زمان اوجگيري انقلاب در اکثر جريانات انقلابي شرکت داشت . 
پس از مدتي که از شروع جنگ تحميلي مي گذشت از طريق جهاد سازندگي به دليل علاقه اي که به دفاع از ميهن داشت به جبهه اعزام شد . او عاشق جهاد در راه ميهن بود به همين دليل چهار بار راهي جبهه شد . او حدود 14 ماه در جبهه خدمت نمود و يکبار نيز مجروح شد . 
او فردي بسيار فعال ، شجاع و دلير بود و نه تنها از شهادت در راه ميهن ترسي نداشت بلکه به آن نيز افتخار مي کرد . سرانجام در بيست و نهم دي ماه 1365 در وقت زدن خاکريز بر اثر اصابت ترکش به بدن به درجه رفيع شهادت رسيد . پيکر پاک و مطهرش در دوم بهمن ماه 1365 طي مراسم باشکوهي در گلزار شهداي ششده و قره بلاغ به خاک سپرده شد . روحش شاد و يادش گرامي باد .
/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: