کد خبر: ۳۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
یکی از عواملی که می تواند ما را در تهذیب نفس موفق کند، پاکسازی دل از زنگارهای ناشی از گناه می باشد.
به گزارش بسیج اساتید فارس، به بهانه ماه میهمانی خدا و ماه تذهیب نفس، گفتگویی را با حجت الاسلام علی اکبر عارف، مسئول کانون بسیج اساتید کازرون ترتیب دادیم.

به نظر شما مهمترین کارهایی که ما بایستی در این ماه سراسر نور انجام دهیم تا نفسی بری از منیت و دنیاپرستی را پرورش دهیم، چیست؟


یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت به آن توجه ویژه ای شده است، مسئله تهذیب نفس است.

در قرآن کریم در 3 مورد از 4 موردی که تزکیه و تهذیب در کنار هم آمده است، مسئله تزکیه بر تعلیم ارجحیت دارد و این اهمیت تزکیه را نشان می دهد. انسان تا زمانیکه به خودسازی نپرداخته و روحش را جلا نبخشیده است، نمی تواند در تعلیم و آموزش موفق عمل کند.

حضرت امام خمینی (ره) در خصوص تهذیب نفس فرمودند: اگر تذهیب در کار نباشد، علم توحید هم به درد نمی خورد.

قلب انسان به عنوان یکی از مراکز ادراکی نباید در معرض آلودگی قرار گیرد تا بتواند علمی را که در آن قرار می گیرد به صورت ثمر بخش اشاعه دهد.

یکی از عواملی که می تواند ما را در تهذیب نفس موفق کند، پاکسازی دل از زنگارهای ناشی از گناه می باشد و دیگری انجام واجبات و ترک محرمات الهی و انجام نوافل و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام می باشد.

در این ماه مبارک و سراسر خیر و بهار قرانی، با مزین نمودن قلوب خود به اذکار الهی و تمسک به قرآن کریم و حفظ اعضا و جوارح خویش از پلیدی ها و آلودگی های بیشماری که در معرض آنها قرار می گیریم، تمرین خوبی می توانیم از تهذیب نفس داشته یاشیم و ان شا الله در ماههای آتی نیز از برکات آن منتفع شویم.
پایان خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: