کد خبر: ۳۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: خط مقاومت و ایستادگی مقابل استکبار در عراق نیز ادامه یافته و این حوادث طلیعه ایجاد جبهه واحد اسلامی برای آزادی قدس و اتصال جبهه شرقی مقاومت به بیت المقدس است.
 خبرگزاری دفاع مقدس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج استان خراسان رضوی که با حضور نخبگان بسیجی و اعضای مجامع شهرستان های استان در سالن اجتماعات مجموعه آموزشی امام رضا علیه السلام مشهد برگزار شد، گفت: داعش همان حزب بعث است که با نام جدید، بلای جان مسلمانان عراق شده است.

نقدی به نحوه حضور داعش در سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها وقتی در عرصه سوریه با کمبود نیروی تروریست مواجه شدند اقدام به مذاکره و مشارکت با بعثی های عراق کرده و گروه بعثی داعش را تجهیز و تسلیح کرده و به سوریه فرستادند.

وی در خصوص دستاورد آمریکایی ها در تحولات سوریه خاطرنشان کرد: زمانی که جریان تروریستی از مقاومت مردم سوریه شکست سختی خورد و اهداف آمریکا در این کشور تامین نشد و همچنین با شکست در انتخابات عراق، آمریکا مجبور شد علیه دولت مردمی عراق کودتای ناقص و زودرسی را با همین گروه به راه بیاندازد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تصریح کرد: در ابتدا آمریکا با مذاکره با سران بعثی ارتش در استان های شمال غربی عراق توانسته بود بدون درگیری و با خیانت بعثی ها این مناطق را به داعشی ها واگذار کند اما در ادامه با جریان مقاومت مردمی عراق روبرو و متوقف شد.

وی با بیان اینکه مقامات آمریکا از روی حماقت، اشتباه چندباره خود را در عراق مرتکب شدند، تاکید کرد: بر اثر جنگ افروزی آمریکا و دسیسه های وحدت شکن در بین ملت های مسلمان کشورهای ایران، لبنان، فلسطین و سوریه؛ نیروی مقاومت مردمی معتقد، متحد و مصمم متولد شد و امروز کنترل اوضاع منطقه را در دست دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج خاطرنشان کرد: آنها بازهم همین اشتباه را در عراق مرتکب شدند و در نتیجه همان خط مقاومت و ایستادگی مقابل استکبار در عراق نیز ادامه یافته و نیروی مقاومت مردمی عراق علیه جریان استکبار بسیج شد و این حوادث طلیعه ایجاد جبهه واحد اسلامی برای آزادی قدس و اتصال جبهه شرقی مقاومت به بیت المقدس است.

وی این جنگ را جنگ آمریکا و جبهه استکبار با جبهه مقاومت اسلامی دانست و خطاب به مسلمانان تاکید کرد: مسائلی که درباره دفاع از عتبات بیان می‌شود را نباید تکرار کرد؛ چراکه این سیاست آمریکا برای تبدیل این تحولات به یک جنگ مذهبی بین شیعه و سنی است.

نقدی در ادامه پیرامون فعالیت مجمع عالی بسیج استان و ضمانت های اجرایی برای تصمیمات این مجامع توضیحاتی را ارائه کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: