کد خبر: ۳۴۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کانون بسیج فرهنگیان شهرستان مرودشت به عنوان کانون برگزیده سال 92 سازمان بسیج فرهنگیان فارس معرفی گردید در ادامه گفتگو با نرگس زارعی مدیر این کانون را باهم می خوانیم .

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس، کانون بسیج فرهنگیان شهرستان مرودشت به عنوان کانون برگزیده سال 92 سازمان بسیج فرهنگیان فارس معرفی گردید در ادامه گفتگو با نرگس زارعی مدیر این کانون را باهم می خوانیم .

- ضمن معرفی خود از چگونگی حضورتان در کانون بسیج فرهنگیان بفر مایید .

نرگس زارعی بازنشسته آموزش و پرورش هستم . در آذرماه 1391 به پیشنهاد مسئولین توفیقی حاصل شد که پس از یک وقفه کوتاه مجددا در خدمت همکاران فرهیخته در مسئولیت مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه مرودشت باشم.

- مهمترین اهدافی را که در ابتدای خدمت در کانون بسیج فرهنگیان مد نظرداشتید چه موضوعاتی بود ؟ و در حال حاضر فکر می کنید چه مقدار از آنها را توانسته اید عملی کنید ؟

با توجه به اینکه قبل از این جایگاه مدت زیادی فرمانده یکی از پایگاههای حوزه خواهران و قبل از آن نبز بعنوان مسئول آموزش بسیج خواهران شهرستان همکاری داشتم ، از همان ابتدا بر آن شدم تا تمام تلاش خود را مصروف بکارگیری تجربیات و نوآوری در موقعیت جدید نمایم و تاکنون به فضل خدا توفیقاتی نیز داشته ام .

- مشکل اجرایی نشدن برنامه های مورد نظر را در چه می دانید ؟

به یاری خدا و همکاری صمیمانه مسئولین به ویژه سازمان بسیج فرهنگیان استان ، فرمانده محترم سابق و فعلی ناحیه ، مدیریت محترم آموزش و پرورش و کادر مجرب شورای کانون ، تاکنون توانسته ایم طبق برنامه ترسیمی ( و حتی دربرخی موارد جلوتر ) حرکت کنیم و مشکل خاصی در اجرای برنامه ها نداریم.

- آیا مشکل نخست را در کمبود نیروی انسانی در مجموعه کانون می دانید و الزامات اجرای برنامه ها مانند اعتبار ، هماهنگی های اداری و غیره ؟

در بعد هماهنگی های اداری بحمدالله هیچ مشکلی نداریم ، در مورد کمبود نیروی انسانی باید اعتراف کنم نسبت به حجم کار ؛ نیروی تمام وقت و پاره وقت بسیار کم داریم به حدی که توسط دو نفر تمام وقت و یک نفر پاره وقت کار حداقل 15 نفر نیروی پای کار انجام می شود . ولی علاقه و دلگرمی و دلبستگی که باشد ،هم کار جای تفریح را پر میکند و هم منزل می تواند مکمل اوقات غیر اداری باشد .

- تا چه مقدار توانسته اید به مشکلات فائق آیید ؟

همانطور که در پاسخ به پرسش ( 3 ) توضیح دادم با توکل به خداوند متعال تاکنون مشکل لاینحلی نداشته ایم .

- تا چه میزان از توانمندیهای موجود در آموزش و پرورش شهرستان در تحقق اهداف برنامه های سال کانون بهره برداری نموده اید ؟

با تعامل صمیمانه و هدفمند با مدیریت محترم و مجموعه آموزش و پرورش تاکنون برنامه های سال ابلاغی کامل انجام شده است . و مجموعه اداره آموزش و پرورش و معاونت های مربوطه همکاری خوبی با کانون داشته اند.

- نقش نهاد ها و سازمانهای فرهنگی همجوار در موفقیت برنامه های ابلاغی کانون در منطقه و شهرستان خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

نهاد هایی مانند ناحیه مقاومت و آموزش و پرورش که مستقیما و همواره در ارتباط نزدیک با کانون هستند . به تناسب از نهاد هایی مانند بنیاد شهید ، دفتر امام جمعه ، فرمانداری و ... نیز مشاوره گرفته و از ایشان بعنوان یک معین کمک گرفته ایم.

- برنامه های آینده کانون را عمدتا در چه حوزه های سازماندهی و اجرا می نمایید ؟

برنامه های آتی کانون علاوه بر توسعه کمی و کیفی ؛ عمدتا در ارتباط با امور فرهنگی ، امر به معروف و نهی از منکر ، روشنگری در ارتباط با رسانه های بیگانه و بطور کلی مطالبات مقام معظم رهبری تنظیم در عرصه جهاد فرهنگی طراحی و تنظیم می گردد .

- در پایان اگر موضوع و سخنی با خوانندگان محترم دارید عنوان نمایید .

ضمن آرزوی سلامتی برای همه خدمتگزاران به اسلام و مسلمین ، تقاضا دارم مسئولین و مدیران فرهنگی جامعه به وجود بسیج و همکاری با این نهاد مقدس برگرفته از شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب به دید عزم ملی و مدیریت جهادی نگریسته شود.

/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
00:57 - 1393/04/31
0
1
سلام.امید که با همکاری مسئولین محترم و مدیریت جهادی ؛ سایر عزیزان نیز موفق به کسب رضای الهی شوند
نام:
ایمیل:
* نظر: