کد خبر: ۳۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
سردار جوانی در دهمین همایش مدیران بسیج فرهنگیان کشور:
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينكه انقلاب اسلامي براي رسيدن به آرمان‌ها و اهداف اصلي خود نيازمند به روحيه و تفكر بسيجي است عنوان كرد: بيش از 36 سال است كه از پيروزي شكوهمند ايران اسلامي مي‌گذرد كه همواره بايد براي تحقق آرمان‌ها و اهداف اين انقلاب تلاش شود.

 به گزارش خبرنگار بسیج فرهنگیان فارس به نقل از سایت بسیج فرهنگیان، سردار یدالله جوانی، صبح امروزدردهمین همایش سراسری مدیران کانون‌ها و اعضای بسیج فرهنگیان کشور که در قالب دوره توانمندسازی مدیران بسیج فرهنگیان در محل تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حال برگزاری است، اظهار كرد: بنده يك بحثي را به شكل تحليلي از وضعيتي كه با آن مواجه هستيم به عنوان نيروهاي انقلاب اسلامي و آنچه در منطقه مي‌گذرد خواهم داشت.

وي با بيان اينكه فرهنگيان داراي صفات بسيجي هستند با اشاره به معناي كلمه بسيجي گفت: بسيجي يعني كسي كه با تفكر، انديشه و روحيه خاص در صحنه حضور دارد و از ارزش‌هاي انقلاب دفاع كند و انقلاب را به پيش ببرد. 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: يك معلم بسيجي اين رسالت را دارد كه بسيجي تربيت كند يعني دانش‌آموزان و مخاطبان را در مسير تربيت سوق بدهد تا به عنوان يك بسيجي رشد پيدا كند. 

دکتر جواني با بيان اينكه انقلاب اسلامي براي رسيدن به آرمان‌ها و اهداف اصلي خود نيازمند به روحيه و تفكر بسيجي است عنوان كرد: بيش از 36 سال است كه از پيروزي شكوهمند ايران اسلامي مي‌گذرد كه همواره بايد براي تحقق آرمان‌ها و اهداف اين انقلاب تلاش شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: طبيعي است كه در اين مسير مسئله‌اي كه به آن ورود پيدا مي‌كنيم منازعه با نظام سلطه باشد.

وي گفت: انقلاب اسلامي پرچمي را برفراشته كرد تا در برابر نظام سلطه بيايستد و اميدوار است كه اين پرچم را به صاحب اصلي خود يعني امام زمان(عج) برساند و نظام سلطه نيز تمام تلاش خود را مي‌كند تا اين پرچم را به زير بكشد.

سردار جواني با اشاره به جنگ غزه و با بيان اينكه غزه مهمترين مسئله بشريت است عنوان كرد: همچنين بيش از 40 ماه در سوريه جبهه‌هاي عربي، تركي و صهيونيستي حضور داشتند و تلاش مي‌كردند تغيير و تحولي را در اين كشور ايجاد كنند.

وي همچنين به جنگ اخير عراق اشاره و ابراز كرد: آنچه در يك ماه اخير درعراق به وقوع پيوست به صحنه منازعه حق و باطل بر مي گردد.

سرد ار جواني با اشاره به گزينه نظامي روي ميز كه امريكايي‌ها عنوان مي‌كنند گفت: اين عبارتي است كه بارها و بارها از سوي مقامات امريكايي شنيده شده بعضي تصورشان اين است كه امريكايي‌ها ما را به جنگ نظامي تهديد مي كنند اما هدف اصلي آنها اين است كه ما با تمام توان خود در برابر شما ايستاده ايم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصريح كرد: آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها ايران را دشمن اول خود معرفي مي‌كنند و تمام توان خود را به كار گرفته‌اند تا پرچم برافراشته شده اين انقلاب را از بين ببرند .

سردار جواني يادآور شد: در بحث عراق يك بازيگران محلي همچون داعشي‌ها و تكفيري‌ها حضور داشتند و بازيگران منطقه‌اي همچون عربستان، قطر، اردن، تركيه و ... همچنين بازيگران فرامنطقه‌اي مانند اروپائيان و آمريكاي‌ها حضور داشتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز كرد: پشت سر مسائل عراق،‌لبنان و سوريه امريكا حضور دارد.

سردار جواني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص فتنه عراق گفت: ايشان مي‌فرمايند اساسا فتنه‌اي كه در عراق به وجود آمده پشت سر آن امريكايي‌ها هستند و اين نشان دهنده آن است كه پيچيدگي اين فتنه زياد است.

وي خاطر نشان كرد: آمريكايي‌ها مدتهاست در تلاش هستند به بركت تكنولوژي بر جهان تسلط پيدا كنند اما از يك طرف نيز انقلابي شكل مي‌گيرد كه مخالف اين اقدام است و رويكرد آن تمدن‌سازي وحدت امت اسلامي و هويت‌بخشي به مسلمانان است و اين يعني دو هويت متفاوت در كنار هم قرار گرفته‌اند. 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز ولي امر مسلمين جهان نايب امام زمان(عج) كه همه به او اعتقاد دارند در يك سوي اين جبهه و آمريكاي شيطان بزرگ در آن سوي جبهه روبه‌روي هم قرار گرفته‌اند. 

وي با بيان اينكه اين اتفاقات انقلاب دوم به شمار مي‌رود عنوان كرد: اين مبارزه راهي براي حفظ انقلاب اول است. 

سردار جواني با اشاره به جايگاه اهميت خاورميانه گفت: منطقه‌اي كه ما در آن قرار داريم امروز به عنوان قلب زمين ياد مي‌شود آمريكايي‌ها در طي يازده سال گذشته ايده‌ها، و طرح‌هايي را با عنوان خاورميانه بزرگ، خاورميانه جديد مطرح كردند كه براي پياده‌سازي اين ايده‌ها مجموعه اقداماتي را انجام دادند.

وي با بيان اينكه ملت ايران پرچمدار جريان حق است و محور آن ولايت الهي به شمار مي‌رود ابراز كرد: امريكايي ها نيز پرچمدار ليبرالی دموكراسي غرب هستند كه هر دو جريان در برابر يكديگر قرار گرفتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصريح كرد: اگر در اين مبارزه جمهوري اسلامي موفق شود قدرت برتر را به دست بياورد موفق شده قدرت برتر قطب جهان اسلام شود و اگر امريكايي‌ها در اين مبارزه موفق شوند سلطه خود را به عنوان قدرت برتر خاورميانه يعني قدرت برتر جهان را از آن خود كردند.

وي خاطر نشان كرد: بيش از 36 سال است كه از انقلاب شكوهمند ايران اسلامي مي‌گذرد ودراوايل پيروزي امريكايي‌ها تصور مي كردند در ماه‌هاي اول اين انقلاب را از بين خواهند برد اما موفق نشدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اين چندسالي كه از انقلاب مي‌گذرد جمهوري اسلامي ايران داراي عمق استراتژيك و يك نفوذ استراتژيك شده است.

وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي امروز در منطقه خاورميانه محور جبهه مقاومت به شمار مي‌رود عنوان كرد: ايران با دست‌يابي نفوذ استراتژيك و عمق استراتژيك، اهداف راهبردي آمريكايي‌ها در منطقه را با چالش روبه‌رو كرد.

سردار جواني با اشاره به اهداف اصلي آمريكايي‌ها در منطقه اظهار كرد: حفظ و حراست از رژيم صهيونيستي حفظ حكومت‌هاي وابسته به امريكا و تامين امنيت جريان آزاد از منطقه به غرب از جمله اهداف اصلي امريكائي‌ها در منطقه به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به جنگ‌هاي غزه گفت: امروزه جمهوري اسلامي ايران با دست يافتن به اين دو حوزه استراتژيك هر سه هدف امريكايي‌ها را با شكست روبه‌رو كرده است كه خروجي آن در جنگ‌هاي 33 روزه 22 روزه، 8 روزه و جنگ اخير غزه مشاهده مي‌شود و مي‌بينيم كه نابودي خود را رسما اعلام مي‌كند.

سردا جواني با بيان اينكه بيداري اسلامي تمام حكومت‌هاي فاسد را با چالش روبه‌رو كرده است عنوان كرد: امريكايي‌ها ابتدا با جنگ مستقيم يعني افغانستان و عراق به منطقه ورود پيدا كردند و سپس با شكست در اين جنگ هم به جنگ نيابتي يعني بحران در سوريه،‌لبنان و عراق روي آوردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصريح كرد: جمهوري اسلامي هم ورود جدي به غزه و عراق داشته است و امروز همه صاحب‌نظران بر اين اعتقادند كه اين تحولات كه به سوي خشونت و نزاع رفت انقلاب اسلامي توانست در آن موفق عمل كند و صحنه را مديريت كند. 

سردار جواني تاكيد كرد: صاحب‌نظران معتقدند تواني كه امروز مقاومت دارد از جمهوري اسلامي گرفته است و انقلاب اسلامي در تجهيز مقاومت كه از سنگ پراني به موشك پرانی ورود پيدا كرده است نقش به سزايي داشته است.

وي ادامه داد: در بحث سوريه نيز آمريكايي‌ها هزينه‌هاي زيادي را متقبل شدند اما با انتخاباتي كه برگزار شد طرح عربي،‌غربي، تركي و امريكايي‌ها با شكست روبه‌رو شد.

سردار جواني خاطر نشان كرد: دشمن در جنگ‌هاي غزه به دنبال اين بود كه حزب‌الله را خلع سلاح كند اما امروز حزب الله با توان چند برابر از گذشته در برابر صهيونيست‌ها قرار گرفته است در جنگ سوريه نيز آنها مي‌خواستند بشار اسد با ايران و لبنان قطع رابطه كند اما موفق نشدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور داعشيان در عراق ابراز كرد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به اين گروه مي‌فرمايند اينها فريب‌خوردگاني هستند به اين معنا كه تمام توانايي خود را براي مقابله با جريان مقاومت و جنگ شيعه و سني به كار گرفته‌اند.

سردار جواني گفت: دشمنان در منطقه دو رويكرد همگرايانه و واگرايانه دارند كه پرچم همگرايانه در دست شيعيان است. و امام خميني(ره) سبب برافراشته شدن اين پرچم و بيدار شدن جهان اسلام شد و پرچم واگرايانه امروز در دست دشمنان است كه بحث تكفيري‌ها و وهابي‌ها را مطرح كردند.

وي خاطر نشان كرد: ايده‌اي كه در عراق با عنوان گروه داعش حضور پيدا كرده است در تلاش براي ايجاد جنگ شيعه و سني هستند و مي‌خواهند جامعه اسلامي را متلاشي كنند.

وي با اشاره به سخنان اخير سيدحسن نصرالله در خصوص گروه داعش، عنوان كرد: وي در سخنان اخير خود بيان كرد كه توطئه غرب و امريكا اين است كه دو جريان صهيونيستي و داعش اسلام را از بين ببرد و اما خودشان در اين جبهه با شكست روبه‌رو شدند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: افرادي كه در گروه‌هاي تكفيري‌ و داعش حضور دارند فكر مي‌كنند در جبهه جهاد حضور دارند. 

سردار جواني گفت: بغداد در 1200سال قبل حاكم منطقه به شمار مي رفت و نگاه دشمني را به ايران داشت، آمريكايي ها نيز از اين امر استفاده و جنگ 8ساله را براي از بين بردن اين انقلاب ايجاد كردند، امروز نيز در تلاش هستند جنگ شيعه و سني را ايجاد كنند اما در اين حوزه نيز با شكست روبه‌رو شد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان كرد: زماني پاسداران ما در كردستان، خوزستان، تركمن و ... دفاع مي‌كردند امروز در لبنان، سوريه و عراق حضور دارند و دفاع مي‌كنند از اسلام، دشمن با تمام توانش در اين جنگ حاضر شده است.

وي ابراز كرد: زماني كه پارلمان عراق تشكيل شد مصوب شد كه قوميت‌ها خود شيعه و سني همه در اداره كشور سهيم باشند اما گروه‌هاي بعثي اختلاف‌هاي زيادي را در اين امر ايجاد كردند و سبب جنگ شدند.

سردار جواني با بيان اين كه امريكايي‌ها معتقدند تنها نيروي كه مي‌تواند جمهوري اسلامي را از بين ببرد كساني هستند كه آن را بر روي كارآوردندعنوان كرد: بنابراين آنها در تلاش هستند با كارفرهنگي براي مردم اين انقلاب را از بين ببرند و تقريبا 20 سال براي فتنه 88 تلاش كردند تا نيروهاي انقلاب در برابر اين نظام قرار بگيرند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصريح كرد: ما هم اكنون در دهه چهارم انقلاب قرار داريم و حماسه 9دي توانست فتنه 88 را خنثي كند اما عوامل و جريان اين فتنه از بين نرفته اما شخصيت‌هايي كه در فتنه حضور داشتند امروز به دنبال احياء هستند، امريكايي‌ها همچنان به داخل كشور ما اميد دارند و در تلاش‌هستند مردم ايران به اين نتيجه برسند كه انتخابشان در 36 سال پيش نادرست بوده است.

سردار جواني با بيان اينكه مردم بايد بصيرت داشته باشند ابراز كرد: امام علي(ع) مي‌فرمايند اگر بصيرت نباشد چه بسا كساني كه با تصور اين كه مي‌خواهند جبهه حق را ياري كنند جبهه باطل را ياري كنند مانند داعشي‌ها كه تصور مي كنند در جبهه حق قرار دارند و پس از كشته شدن به بهشت مي‌روند.

وي گفت: امروز اسلام در حال حركت به جلوست و راه مقاومت را ادامه مي‌دهد امروز ما با نيروهايي مواجه هستيم كه تفكر غربي‌ها را قبول دارند ومعتقدند بايد با امريكايي‌ها سازش كنيم تا مشكلاتمان حل شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: